Verpest?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NoomsJJ

Verpest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 20:44

Dit is Soraya met de ex-vriend van Anoek (Arabian_Girl@bokt)
Soraya loopt helemaal niet lekker aan de teugel>kortom>verpest
Ze werd soms welleens bereden door Peter(exvriend) maar die ging zagen met zijn handen om haar aan de teugel te krijgen:

Ze loopt sinds dat P erop gereden heeft heel onregelmatig aan de teugel en beweegt veel met haar hoofd heen en weer (door het zagen van de handen van P) en ze drukt haar rug helemaal van je weg>hoofd zeer hoog houden

Mijn vraag: Wat kan ik hieraan doen??
Anoek en ik rijden met zachte hand

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:48

Dat iemand niet op de juiste manier rijd hoeft echt niet te zeggen dat een paard verpest is.
Begin gewoon weer rustig opnieuw, rijd veel tempowisselingen en figuren om haar alert te krijgen, en rijd haar aan je been aan de teugel.
Kan me niet voorstellen dat een paard door een paar keer rijden door die exvriend totaal verpest is.
Is ze onregelmatig als ze niet aan de teugel loopt?

NoomsJJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 20:51

ze loopt met haar hoofd zeer hoog en druk haar rug onder je vandaan.. aan het zadel ligt het niet omdat het aangepast is.. die exvriend heeft er een jaar mee gereden.. 2 of 3x in de week ofzo.. ze loopt zeer onregelmatig

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:51

Tuurlijk is een paard niet meteen verpest! Probeer haar met een losser teugetje te rijden (mag best even een boogje in hangen) en rijd haar vanuit haar achterbenen, vang haar heel licht op met je handen. En zo gewoon rustig opbouwen. Misschien tijdje met touwhalster rijden ofzo?
Succes!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:52

Voor die onregelmatigheid zou ik dan een DA bellen.
Dan heb je zekerheid en hij verteld je ook wel wat je kan doen en wat niet.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 21:38

a) dit topic hoort niet hier
b) foto's van iemand anders plaatsen om kritiek te leveren is niet toegestaan

foto's zijn verwijderd en hier een slotje