Na buitenrit Kralingse bos (Rotterdam) paard bultjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

apenstaartje

Na buitenrit Kralingse bos (Rotterdam) paard bultjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 14:25

Na buitenrit Kralingse bos (Rotterdam) paard bultjes op zijn buik.
Heel de buik zit vol en vorige week was het na 2 dagen verdwenen.
Vanmiddag was ik even op stal omdat hij wat koliekerig aandoet en nu zit zijn buik er weer helemaal onder.

De 1e keer dacht ik aan muggen oid (het was warm) maar gisteren regende het wat en heb ik eigenlijk geen muggen gezien.

Iemand een idee wat dit kan zijn, thuis heeft hij er nog nooit last van gehad.

Lin4Life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 12:50

ik zou het niet weten. Misschien iets van een plant langs zijn buik heen gegaan waar die niet zo goed tegen kan ofzo.
Anders als die er last

Lin4Life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 12:50

...van heeft moet je er even een dierenarts bij halen

ging even iets niet goed.. oeps

apenstaartje

Re: Na buitenrit Kralingse bos (Rotterdam) paard bultjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-07 10:39

Ik weet dat dit een oud topic is...

Tot op heden weet ik niet wat hier de oorzaak van is. Ik ben in het najaar en winter een paar maal in het kralingse bos geweest en zonder bultjes terug gekomen.

Afgelopen weekend ben ik weer in het kralingse bos geweest en gisteren zat zijn buik weer onder de bultjes.
Ik weet dat behoorlijk wat mensen daar een rondje rijden heeft dan niemand hier last van.

Ik vind het zo vreemd. Ben keurig op de ruiterpaden gebleven, niet door hoog gras oid gegaan. Het is alleen de buik dus niet op de benen enz... en het jeukt bij hem behoorlijk. Het zijn allemaal korstjes. Zeker omdat het nu een jaar later weer zo is, moet het toch iets zijn waar hij op reageerd. Iemand een idee?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 10:12

hmm, ik ben gisteren ook teruggekomen uit het bos, en mijn pony had op zijn schouder, een plak tergrootte van een handpalm met allemaal kleine ''muggebultjes'' het deed hem niet zeer oid toen ik erop drukte en eraan voelde..
Ben erg benieuwd of het vandaag nog is.
Misschien ben je net tegen een plant aangereden waar hij niet zo goed tegen kan?

benookduiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 22:20

Ik zal het zoeken in een reactie van bepaalde pollen die in lucht zitten en neerslaan op het paard waardoor het paard uitslag krijgt.