Wie heeft voor mij een goed filmpje van wijken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sientjuh89

Berichten: 660
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Surhuizum

Wie heeft voor mij een goed filmpje van wijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 11:51

hallo,
Ik ga binnekort over naar de L, dus ben nu druk aan het oefenen met wijken.
Wie heeft voor mij een filmpje waar je duidelijk het wijken kan zien hoe het echt moet. (duidelijke foto s mag ook)
Ik heb les met mn paard dus het is niet zo dat ik alles zelf maar uit probeer maar ik wil graag een goed voorbeeld van hoe het echt moet.

Brennie

Berichten: 1770
Geregistreerd: 13-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:31

Kom eens bij mij thuis kijken, haha! Mijn wedstrijdpaard kan super wijken, doet ook de hele baan als het moet.
Maar heb wel tips, hoor, zorg ervoor dat je paard duidelijk overstapt met zowel voor als achterbenen en de achterbenen mogen iets na de voorbenen komen en zorg voor een lichte stelling in de tegenovergestelde richting van waar je heen gaat. Druk met je been iets achter de singel je paard als het ware in de richting waar je heen wilt. Probeer het eerst een paar passen en dan richting bakrand, dan begrijpt hij tenminste wat de bedoeling is van je hulpen. Daarna kun je steeds verder van de bakrand af en uiteindelijk ook vanaf de AC-lijn. Probeer wel een goed arbeidstempo te houden, gebruik desnoods een lange dressuurzweep als hij achter niet meekomt, je legt dan de zweep tegen zijn kont aan. Veel succes!

Wiesje

Berichten: 2920
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:32

Als je echt hele goede les hebt kan je instructrice je dat haarfijn uitleggen en je het laten voelen hoe het moet zijn. Op een filmpje kun je het leuk zien hoor! maar als jijzelf op je paard zit moet je voelen hoe hij/zij de benen neerzet want dat zie je dan toch niet

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 12:34

Enige dat ik zelf aan deze foto op te merken heb ik dat ik net wat meer recht boven het paard zou moeten blijven.
Afbeelding

black_light

Berichten: 1734
Geregistreerd: 29-04-05
Woonplaats: NH, Warmenhuizen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 18:02

De foto van Remember vind ik een heel goed voorbeeld.
Let er wel op dat je niet te veel stelling heb, daar wordt je ook weer op afgerekent.