wedstrijd rijden met een fjord.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

s0nlyYlana

wedstrijd rijden met een fjord.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 18:29

hallo,

ik heb even een vraagje. hoe denken jullie over wedstrijd rijden met een fjord?

ik zit namelijk al een tijdje te twijfelen of ik wel zal gaan starten. (het is niet mijn eigen pony maar mijn verzorg pony, de eigenaresse staat er zelf 100% achter als ik wedstrijd wil gaan rijden) zelf wil ik het erg graag. maar aangezien ik 18 jaar ben en dan tussen de paarden moet starten vraag ik me af of het wel leuk is en "zinvol" is om te gaan starten en dat ik niet eeuwig in de B blijf hangen. ik wil zelf erg graag wat verder met haar komen, maar ik vind het wedstrijd rijden niet erg goedkoop en heb helaas ook geen boom in mijn achtertuin staan
verder vind ik het ook erg leuk om wedstrijd te rijden en het gaat mij niet om het winnen van bekers etc.

de fjord kan opzich leuk lopen. maar heeft zoals elke fjord natuurlijk haar kuren. ik heb elke week les en soms dan gaat het echt super goed. maar er zijn ook dagen bij dat ik denk ben ik blij dat ik nog geen wedstrijd rij. ze heeft soms dagen dat ze zit te klieren met de rechtergalop, dat ze verkeerd aanspringt. maar andere dagen dan doet ze het gewoon goed alsof ze het altijd zo doet.

kunnen jullie mij misschien een tip geven? of misschien iets vertellen uit eigen ervaring?

groetjes Kelly

Arielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 19:33

ik vind fjorden persoonlijk niks voor in de wedstrijdsport..
maar goed, als je kijkt naar Taco hier op bokt, kan het dus echt wel!
http://www.fjordtaco.tk/

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 20:21

Weet genoeg fjorden te bedenken in de wedstrijdsport bij de paarden. Van B tot Z (en daartussen )...dus ja tuurlijk, waarom niet?

En wedstrijden rijden betekend niet dat je elke week een wedstrijd moet hebben...recreatief wedstrijd rijden is ook leuk (paar keer per jaar)...en er bestaan ook KNHS-wedstrijden voor fjorden (oa. fjordcup in wijk bij duurstede, 2x p jaar en fjovrili).

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 09:36

Ja hoor waarom zou je met een fjord niet kunnen starten?

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:13

Als jij het leuk vindt om je fjord uit te brengen op wedstrijden? Gewoon doen! Laat je keuze niet beinvloed worden door wat anderen wel of niet vinden. Als het rijden verder goed gaat (los van goede of slechte dagen/kuren) waarom niet proberen? Succes!

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:19

Waarom niet? Gewoon doen joh, leuk toch!!

daantjuh

Re: wedstrijd rijden met een fjord.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:27

Als jij het leuk vindt om wedstrijden te gaan rijden met je verzorgfjord, gewoon doen

Ik rijd sindskort het fjordje van m'n zus op wedstrijden. Ook tussen de paarden. Heb hem nog maar twee keer gestart, maar het eerste winstpuntje is al binnen.

anniek_uc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:28

elke paard/pony kan wedstrijden lopen, niet allemaal gaat het even makkelijk maar als je het niet probeert weet je ook niet hoe het gaat..ben vaak genoeg verslagen met mijn standaard paard door een fjord of tinker hoor succes er mee!

s0nlyYlana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 11:13

allemaal heel erg bedankt voor jullie reactie, ik ga het binnenkort toch proberen.. wie niet waagt wie niet wint ? haha

xxarmandoxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 12:51

Je moet wel tegen kritiek kunnen als je met een fjord gaat starten. want als je gaat hardlopen koop je ook eemaal een fiets en anders om ook. Maar ik het zeker knap als fjorden ver in de sport komen. daar neem ik mij petje voor af

s0nlyYlana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 12:53

ja ik heb wel gehoord dat de jury niet heel blij is als je met een fjord komt. dat ze liever een slanke dressuurpony/paard zien. maargoed ik doe het niet voor de bekers etc, maar me punten en om ervan te leren!

groetjes

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 12:59

Mwoah dat is meer een excuus voor degene die hun punten niet rijden hoor 'ja maar de jury houdt niet van fjorden/haflingers/tinkers/friezen/bonten/vossen/schimmels' *doorhalen wat niet van toepassing is.

s0nlyYlana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 13:00

haha ja dat is natuurlijk ook een goed excuus. je weet natuurlijk nooit wat je moet geloven.. het ligt er volgensmij meer aan hoe je je proef rijd, of je op het goede been lichtrijd, goeie galop, goed op de letters rijden etc.

innik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:02

Als ik jureer, vind ik het juist leuk een Fjord in de ring te hebben.
en als deze nog goed loopt ook, vind ik dit een hele goede prestatie!
Veel succes!

s0nlyYlana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 13:02

dankjewel !

4_LIFE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:55

Jah hoar kan! Leuk tog?
Groetez

Eynav

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:47

Gewoon doen Leuk en gezellig maken

Dlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 09:44

Gewoon doen. Is leuk joh

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 11:31

Gewoon doen!! Ik rijd ook met mijn fjord wedstrijden in de M2 dressuur. We zijn zelfs 2x Zeeuws kampioen dressuur geworden en hebben op het NK gestaan waar we een 7de plaats hebben behaald. Hoezo een fjord kan geen dressuur? En dan nog maar over Taco, guusje, morris enz. te zwijgen Lopen allen Z1 of Z2 dressuur ook tussen de paarden.

Voor foto's kun je kijken in mijn profiel! of op http://communities.zeelandnet.nl/data/fjordtarja/

s0nlyYlana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 14:02

echt goed !!
leuke foto's op je site !! hoe heb je al die dingen geleerd? kwa steigeren etc?
ik ga als het weer wat beter word. (ivm met de wind en een trailer waar je dan mee moet rijden) starten. gewoon kijken hoe het gaat. heb er nu al zin in

groetjes, kelly

ilona_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:34

ik zou et gewoon proberen je weet maar nooit

Ptries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 17:26

Gewoon proberen. Als je netjes rijdt moet je gewoon je punten kunnen halen.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:37

Gewoon doen!

Ik rijd zelf met 2 fjorden dressuurwedstrijden bij de paarden.
Met Odin rijd ik nu M1 met 4 winstpunten en met Vickey heb ik in totaal 2 wedstrijden gereden en nu al 6 winstpunten!!
*voor foto's kan je altijd m'n profiel bekijken of http://websitemaker.kennisnet.nl/odinsuperfjord *

Succes ermee hoor!

Jadee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 14:54

ik zou het ook doen toen ik ging starten met mijn hafinger dacht ik eerst ook zou het uit maken.. maar het lijkt moeilijker als het is...

Ik heb zelf ook al heel vaak tegen fjorden gereden.. 1tje had al 16 winstpunten in de B

Phynix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:16

Bij mij op stal staan ook 2 fjorden die het in de dressuur ver schoppen. En over het karakter, 1 maand geleden stond die van mij ook steeds op 2 benen steil overeind en bokte gaten in de bakrand. Ik start ook gewoon, ze moeten er altijd aan wennen.