bange pony, hoe vervoeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

bange pony, hoe vervoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 11:04

hoi,

het is vooralsnog gewoon uit interesse, ik ben bij een hele schuwe pony wezen kijken (staat te koop dus), ben er verder nog niet uit wat ik doe, maar vraag me nu wel het volgende af:

hoe vervoer je zo'n pony??

de pony laat zich (van horen zeggen) alleen aanraken door de landeigenaar, hij is verder totaal geen mensen gewend.
het is een hengstje van 12 maand.
hij heeft mijn hand een seconde aangeraakt na veel geduld en praten van mijn kant, en wegrennen en terugkomen van de pony.
hij wil wel maar durft niet.
ik wil absoluut zijn vertrouwen niet schenden.

wie heeft er ervaring mee, hoe pak je zoiets aan?
ik heb niet echt de kans om van te voren vaak naar de pony te gaan.
mocht ik hem kopen dan zet ik hem eerst apart, ga met hem bezig (eerder gedaan bij schuwe pony's), tot hij gewoon vertrouwen in de mens heeft, en dan gaat hij het land op op de kudde (ook nog castreren eerst, ook weer eng maar ja toe maar..)

ik weet zoals ik al eerder zei ook echt niet óf ik hem koop ofzo, maar wil wel graag weten hoe ik hem eventueel moet vervoeren.

ben heel benieuwd naar reacties want vraag me het echt af!

groetjes loveblacky.

Vadisha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 12:56

Ik denk dat je hem dan het beste wat kalmeringsmiddelen kunt geven (als dat lukt), waardoor hij zowiezo rustiger is en de trailer in elk geval als minder onprettig ervaart. (overleg wel eerst met dierenarts over hoeveel en welke kalmeringsmiddel het beste is)

Vadisha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:00

daarnaast staat de pony alleen in de wei of heeft hij een vriendje waaraan hij erg gehecht is? Als hij een vriendje heeft en die kent de trailer al wel (en is makkelijk met een trailer) kun je altijd zijn vriendje erbij zetten tijdens het vervoeren (natuurlijk als dit mag van de eigenaar).
Hoelang zou het diertje in de trailer moeten vervoerd worden?

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 14:41

hij staat alleen op het land en zou over zo'n 60 km (?) vervoerd moeten worden dan.

KellYY1992

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:41

ikk schreef:
Ik denk dat je hem dan het beste wat kalmeringsmiddelen kunt geven (als dat lukt), waardoor hij zowiezo rustiger is en de trailer in elk geval als minder onprettig ervaart. (overleg wel eerst met dierenarts over hoeveel en welke kalmeringsmiddel het beste is)

Ik denk dat dat dan ook het beste idee is. Want dan krijgt hij waarschijnlijk ook geen trailer angst.