Wat eerst doen bij trailer? Stang en daarna vast, of anders?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat eerst doen bij trailer? Stang en daarna vast, of anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:17

Hoi,

ik heb morgen een clinic maar 1 probleem,

hoe zat het ookal weer met de trailer. Moest je nou eerst het paard inladen en dan de stang en vast knopen. Of eerst inladen vastknopen en dan de stang???

gr [***]

carola1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:03

hangt er vanaf of je alleen bent of met z'n tweeen.
als je met z'n tweeen bent kun je tegelijk knopen en de stang vastmaken.
als je alleen bent zou ik eerst vastknopen anders is je paard weer uit de trailer voordat jij eruit bent

ktink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:04

Het beste is als je eerst de stang erachter doet, en dan je paard vastmaakt, dan kan je paard (niet zo makkelijk) hangen, en komt het idd niet los.
Maar wat voor clinic heb je dan ? (ik ben niet nieuwschierig hooor )

Boktpony

Re: Wat eerst doen bij trailer? Stang en daarna vast, of and

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:05

idd als je met zen 2-en bent kan de ander de stang er achter doen terwijl jij je paard vastzet! ik doe altijd eerst de stang er achter omdat mijn paard niet goed vast kan staan maar ik heb nou eenmaal een raar paard! meestal is het eerst vastmaken en dan de stang erachter! anders is je paard idd strax weg

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:07

Ik doe altijd eerst de stang en dan vastmaken. Anders heb je kans dat ze gaan hangen. Ik heb zelf negatieve ervaringen daarmee. Het zal best kunnen, maar ik zou het zelf niet aanraden.
Je zou een lang touw kunnen pakken, dat je toch nog iets vast hebt. Dat zou bij die van mij best werken. Maar je moet wel vliegensvlug terug de trailer in kunnen rennen als ze dan achteruit lopen.
Ik zou zeggen: train vandaag even en kijk wat het beste gaat.
Laatst bijgewerkt door Vonnie84 op 20-05-06 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Vadisha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:08

persoonlijk doe ik liever eerst de stang erachter. De pony van mij wil graag als ze geen stang voelt er snel weer uit en dan gaat ze hangen aan het touw dat vind ik gevaarlijker dan dat ik haar nogmaals de trailer in moet krijgen.
Ik Leer al mijn paarden en pony's dat ze voor mij uit moeten lopen zodat als ik alleen ben direct de stang erachter kan doen.

Boktpony

Re: Wat eerst doen bij trailer? Stang en daarna vast, of and

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:08

en ik dacht dat ik het algtijd andersom deed maar nu lees ik hier dat er veel meer de stang eerst doen *blij dat het normaal is wat ik doe *

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:10

ikk schreef:
persoonlijk doe ik liever eerst de stang erachter. De pony van mij wil graag als ze geen stang voelt er snel weer uit en dan gaat ze hangen aan het touw dat vind ik gevaarlijker dan dat ik haar nogmaals de trailer in moet krijgen.
Ik Leer al mijn paarden en pony's dat ze voor mij uit moeten lopen zodat als ik alleen ben direct de stang erachter kan doen.

Dat is dan idd de beste manier. Ik moest al even in m'n geheugen graven, want ik heb al lang geen trailer meer gebruikt.

ktink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:12

Ik heb nog een trailervraagje .
Als je een 2-paards trailer hebt, kun je je paard dan beter links of rechts zetten? Ik heb het ooit wel geweten, maar ik weet het niet meer. En waarom was het ookal weer zo?

LoVeYouH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:16

ik zou rechts doen..
als je bv pech krijgt en je moet links uitstappen of weet ik veel wat sta je dichter bij rijbaan etc..

alette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:18

volgens mij kan je je paard dan beter links zetten omdat de weg altijd een beetje schuin naar de zijkanten afloopt. als dan aan de rechterkant ook nog eens gewicht zit, dan gaat de trailer extra schuin. als je dan bijvoorbeeld in de berm komt met 2 wielen ligt de trailer sneller om als je paard rechts staat.

dat is mij in ieder geval geleerd.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:19

Volgens mij rechts. Dat heeft volgens mij ook iets met rotondes te maken.

Vadisha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:20

tja het is mij ooit verteld dat je dan het beste aan de linker kant kunt zetten, dit omdat als je in de rechterberm raakt (wat makkelijker gaat dan in de linkerberm) dan kom je er gemakkelijker uit. Maarja of dit ook werkelijk zo is geen idee (hoorde het ook maar van iemand die het dacht altijd beter te weten) Eigenlijk zet ik altijd als ik maar met een paard op stap gaat deze aan de rechterkant, waarom? geen idee gewoonte misschien omdat mij eerst pony altijd rechts stond en pony van vriendin links.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:42

Oke bedankt, we zijn met zijn 3en dus mensen genoeg,
eerst stang en dan knopen, oke.

ktink, ik ga in Haarle, een clinic showmanship en horsemanship volgen (is western).

abcde123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:43

Idd eerst stang en dan past vastknopen, om hangen te voorkomen! Ik heb toch liever dat mijn paard eruit loopt, ipv dat die gaat hangen.

ktink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:57

Wat gaaf . Hoelaat en waar precies is het en is er een site o.i.d. van
Mischien kom ik ook nog wel even langs . (als dat mogelijk is )
Moet je zelf een clinic geven?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 19:52

Dnek niet dat er mensen mogen kijken, ik weet niet. Ze hebben geen site. Het is trouwens in Haarle.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:18

En bij het uitladen andersom, eerst zorgen dat hij los is en de begeleider klaar om mee terug te stappen en dan pas de stang los

cijsalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:20

Je moet wel goed uitkijken, en als je met z'n tweeen bent, wel tegelíjk vastmaken. Een vriendin van mij ging ooit op weg met de trailer, maar toen ze uit wou laden, was het persoon die de stang weg zou halen te snel. Het paard wou achteruitlopen, stond nog vast en ging hangen. Er kwam toen zo'n enorme druk op het touw dat het brak en het paard viel naar achter. Benen vernëukt.

Het is niet dat ik je nu bang wil maken ofzo, maar ik zeg alleen maar even dat je goed moet uitkijken. (Spreekt voor zich natuurlijk)

Succes met je clinic!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:26

Dank je, nou met het uitladen is die instructeur er, dus die kan vast wel even helpen

cijsalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:30

nielsd schreef:
Dank je, nou met het uitladen is die instructeur er, dus die kan vast wel even helpen

Haha ja denk het ook Maar je bent toch niet alleen? Ik bedoel, gaat je moeder/vader niet mee? En er rijdt toch ook iemand in de auto neem ik aan

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:33

Nee, ik rij er zef heen Heb ik geleerd als papa weg was

Ja mijn pa gaat mee+vriendin van mijn pa, maar we hebben niet zoveel ervaring met trailers. We zitten nog maar in de paarden dus dat moet allemaal nog een beetje leren. Maar we hebben het al eens gedaan.

cijsalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:38

nielsd schreef:
Nee, ik rij er zef heen Heb ik geleerd als papa weg was

Ja mijn pa gaat mee+vriendin van mijn pa, maar we hebben niet zoveel ervaring met trailers. We zitten nog maar in de paarden dus dat moet allemaal nog een beetje leren. Maar we hebben het al eens gedaan.

Grapjas
Nee oke, ik begrijp het. Als je paardje er al aan gewend is, en jullie het tegelijk en veilig doen (dus zoals hierboven al staat), denk ik dat er weinier mis kan gaan... Succes!

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:59

cijsalover schreef:
Je moet wel goed uitkijken, en als je met z'n tweeen bent, wel tegelíjk vastmaken. Een vriendin van mij ging ooit op weg met de trailer, maar toen ze uit wou laden, was het persoon die de stang weg zou halen te snel. Het paard wou achteruitlopen, stond nog vast en ging hangen. Er kwam toen zo'n enorme druk op het touw dat het brak en het paard viel naar achter. Benen vernëukt.

Wij riepen altijd: Hij is los! En dan zei ons pap: ja? En ik weer: Ja! haha dubbele check dus.

cijsalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:25

Vonnie84 schreef:
cijsalover schreef:

Wij riepen altijd: Hij is los! En dan zei ons pap: ja? En ik weer: Ja! haha dubbele check dus.

Dat kan natuurlijk ook