Ponywedstrijden voor volwassenen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Ponywedstrijden voor volwassenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 19:24

Waarom is er eigenlijk geen aparte rubriek zodat kleine volwassenen ( zoals ik ) gewoon hun pony kunnen blijven starten zonder dat je afgestraft word met de punten omdat je verplicht met jouw pony tussen de paarden moet rijden..?

snoetie

Re: Ponywedstrijden voor volwassenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:48

ja dat vroeg ik me ook wel eens af..

als je je toch veel prettiger voelt op een pony, waarom moet je dan op een paard rijden??

of als je al heel lang een pony hebt, maar 18 wordt en bij de paarden moet gaan rijden, zou je dus in principe daarom je pony moeten verkopen, anders wordt je erop afgestraft..

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 21:57

Je mag toch gewoon starten op een pony en als ie gewoon goed loopt kan je tussen de paarden net zo goed Z worden!
Als ze een losse rubriek zouden maken denk ik dat er te weinig animo voor is. Ik denk dat er dan een groep ontstaat met een heel groot verschil. De mensen die nu al met hun pony actief tussen de paarden starten en een groep met de haflingers fjorden ed. Denk dat je daar ook niet echt forlijk van wordt.

Hoe zou het er volgens jullie uitzien en wat is het voordeel ervan? Wat is jullie niveau en welk niveau zou je graag als doel stellen?

Eynav

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 22:15

Ik vind het vette onzin. Je mag al vanaf je 12e/13e op paarden rijden en dan hoor je toch ook niet dat ze aparte kinderrubrieken moeten maken omdat ze tegen volwassenen strijden.
En ik weet niet waar het idee afstraffen van komt maar als je goed rijdt dan haal je die punten echt wel.
Ik zit prima op mijn fjord tussen de paarden, lekker ass kicken als je meer punten haalt dan de paarderuiters die uitgesloten zijn

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 06:19

Dit is idd het zoveelste topic over pony's tussen paarden. Waarom toch?

Daarbij zijn er wel degelijk pony rubrieken voor volwassenen, bij de diverse stamboeken worden sportdagen georganiseerd. Maar daarin ligt toch geen taak voor de KNHS? Dan moet je naar de stamboekorganisatie.

Als je dit zou willen zou ik er nog wel een paar weten( die ook regelmatig op bokt voorbij komen):
koudbloedenbaan,
ponybaan,
ik wil wel B starten maar kan nog niet goed galopperenbaan,
Mijn paard heeft lichamlijke tekortkomingenbaan
Etc.

Heb je eigenlijk al eens gestart om te kijken of het waar is wat je denkt? Zoals hierboven al gezegd, het valt vaak zat mee. Alle jury's jureren ook pony's en dus weten ze donders goed hoe pony's kunnen lopen.

Als jullie goed genoeg zijn kan je zo gaan starten.

Stacy S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 07:54

Ik vind het ook onzin.. waarom zou je niet gewoon met je pony tussen de paarden starten?? het mag en het kan! en wat de punten betreft, dat is ook onzin. Volgens mij is dat gewoon een zwak excuus voor lage punten, ik heb ook met mijn pony bij de paarden gereden en ik ben altijd eerlijk beoordeeld...

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 09:58

Ik ben nog niet met haar bij de paarden gestart dus het is wat mij betreft géén zwak excuus voor lage punten

Stacy S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 16:01

Over het algemeen denk ik wel, mensen die lage punten halen zijn bijna altijd de genen die roepen dat je wordt benadeelt als je met een pony bij de paarden rijdt en dat het niet eerlijk is. Daar in tegen, iemand die altijd netjes rijd en daarvoor ook zijn punten krijgt zal nooit roepen dat hij benadeelt is...

HorseyLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 12:02

maar als het geen verschil zou geven, waarom zouden ze dan i.g.n. een apparte ponyrubriek hebben gemaakt? dan hadden ze toch gewoon een jeugd en volwassene kunnen doen ipv. pony's en paarden

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 12:04

Als jij je prettig voelt met je 11 jaar en C ponymerrie naast een kasteel van een dekhengst met een angstige 18 jarige erop, dan ga je je gang maar!

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:20

LCharlotte schreef:
Waarom is er eigenlijk geen aparte rubriek zodat kleine volwassenen ( zoals ik ) gewoon hun pony kunnen blijven starten zonder dat je afgestraft word met de punten omdat je verplicht met jouw pony tussen de paarden moet rijden..?

Hoezo afgestraft!!!
Als je pony correct loopt kun je nog wel meer punten rijden dan paarden hoor.Ik zie vaak genoeg pony's tussen de paarden lopen en die scoren en winnen ook.Dus die worden niet afgestraft.

Het gaat om een correct gereden paard.En of die nou 1.45 is of 175 is dat maakt niks uit.De kleinere kan wel veel beter in regelmaat en tact lopen dan de grotere.

Als je je pony goed aan het lopen hebt is er geen probleem hoor.De meesten maken er zelf een probleem van.Er zijn er heel wat die denken dat ze goed rijden en hun pony goed loopt, terwijl dit misschien wel heel erg tegen valt.Als ze dan geen punten krijgen is het gelijk van ik wordt afgestraft want ik rij op een pony tussen de paarden.Vaak zit het probleem tuusen je eigen oren.

Start zelf meerdere wedstrijdpaarden.Grote en kleinere.Waarvan er 1 een pony is.En die pony loopt tussen de paarden in de Z2 dressuur en het Z springen.En ik merk geen verschil of ik met mijn pony in de baan kom of met een paard van 175.Die pony loopt 99% punten en prijzen.Dus hoezo afgestraft?

amondi schreef:
Heb je eigenlijk al eens gestart om te kijken of het waar is wat je denkt? Zoals hierboven al gezegd, het valt vaak zat mee. Alle jury's jureren ook pony's en dus weten ze donders goed hoe pony's kunnen lopen

Helemaal mee eens.
HorseyLover schreef:
maar als het geen verschil zou geven, waarom zouden ze dan i.g.n. een apparte ponyrubriek hebben gemaakt? dan hadden ze toch gewoon een jeugd en volwassene kunnen doen ipv. pony's en paarden

Het geeft ook geen verschil een pony of een paard.Het zijn allemaal rijpaarden.Zeg nou zelf als je een pony en een paarden rubriek maakt, jij rijdt als 30 jarige op een pony tegen een meisje van 10 op een pony.Niet fair he.

Ponywedstrijden zijn voor de jeugd tot 18 jaar.
Vanaf 19 jaar moet je meedoen op de paardenwedstrijden.Vanaf 14 jaar mag je hieraan meedoen.
Dus dan is het toch ingedeeld in jeugd en volwassenen.

Ecudes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:23

Met springen zou ik het wel een uitkomst vinden!

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:27

Over dit onderwerp had ik het laatst nog met een vriendin.
In de dressuur is het probleem zo erg nog niet als je met een pony tussen de paarden loopt.
Maar met springen worden de hindernissen toch op paardenmaat gedaan?
Dus moet die pony als je 18+ bent net zo hoog gaan springen als de paarden terwijl het een pony is.

Bumba01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:30

Ja, want de B is gewoon voor de paarden, dus dan moet jij ook gelijk 1m springen.. Ik zal iig nooit met die van mij bij de paarden gaan

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:33

Stacy S schreef:
Over het algemeen denk ik wel, mensen die lage punten halen zijn bijna altijd de genen die roepen dat je wordt benadeelt als je met een pony bij de paarden rijdt en dat het niet eerlijk is. Daar in tegen, iemand die altijd netjes rijd en daarvoor ook zijn punten krijgt zal nooit roepen dat hij benadeelt is...

Ik heb ook met een pony bij de paarden gereden.
Over het algemeen kon ik prima mee rijden.
Zelfs wel eens 1ste geweest met mijn pony'tje..
ik ben een x benadeeld.
Ik reed altijd minimaal boven de 150, maar 9 van de 10 keer een winstpunt.
1x heb ik 134 punten gekregen met allerlei vreemde commentaar.
Gelukkig had ik het op video en kon ik het terug zien.
En dit zeg ik niet vanwege de lage punten.
Maar er stond bijvoorbeeld bij de middendraf een 3 met commentaar, springt aan in galop..
Op de video was geen galoppasje te zien, alleen een nette middendraf.

Maar goed dat was een rotte appel.
Verder ben ik nooit benadeeld

hipkippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:34

Bonita14 schreef:
Ja, want de B is gewoon voor de paarden, dus dan moet jij ook gelijk 1m springen.. Ik zal iig nooit met die van mij bij de paarden gaan

neej en wat ik tegen jou zei dat ik eerst misschien met kimba nog wel wilde starten maar dat het toch geen nut heeft als die hindernissen op paard staan.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:37

kimbalover schreef:
In de dressuur is het probleem zo erg nog niet als je met een pony tussen de paarden loopt.
Dus moet die pony als je 18+ bent net zo hoog gaan springen als de paarden terwijl het een pony is.

De hoogte is vaak het probleem niet.
Met een E moet je ook 1 meter in de L..
De afstand is op paard gemaakt en daardoor is het moeilijker.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 21:40

daantjuhhh schreef:
kimbalover schreef:

De hoogte is vaak het probleem niet.
Met een E moet je ook 1 meter in de L..
De afstand is op paard gemaakt en daardoor is het moeilijker.

ook dat nog ja,, maargoed ik ben er al helemaal over uit dat ik nie met kimba ga starten,, maar wil dat wel met daimy gaan doen, maar dan moet ik dus ook bij de paarden rijden.
en aangezien ik dus echt geen dressuur ruiter ben maar graag mag springen word het wel moeilijk