Vraagje over springen:)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blackflag

Vraagje over springen:)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 17:21

Haalow.over twee weekjes ga ik een onderlinge wedstrijd springen met mijn tinker safari.mijn moeder ziet het niet zo zitten want ze denkt dat ze het niet kan (ze heeft haar alleen in slechte periode gezien:()
maar ik ben nu al kei hard aan het trainen met haar en ze pakt alles goed op en ze rijd nu een stuk fijner:)
maar ik had aan jullie de vraag om haar goed de technieken te laten voelen met springen ik spring maar 50 of 60 cm maar ik wil haar wel overal goedlaten uitkomen

wie heeft er tipss???

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 17:21

les nemen

paardjes___l

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 17:22

ik heb geen tips, want ben geen fanatiek springer.
maar voor als het door gaat; ik wens je veel plezier en succes toegewenst

Blackflag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 17:24

missnynke schreef:
les nemen

ja ik heb wel al les maar 1 keer in de week
maar ik wil met vrijrijden ook gewoon goed kunnen oefenen;)

Sisco4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 17:35

volgens mijn gewoon veel oefenen

XeasterX

Re: Vraagje over springen:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:43

Afstanden rijden is een kwestie van oefenen.
heel veel oefenen.
Door veel te oefenen zie je na een tijdje precies of je iets terug moet rijden of toch iets voorwaarts om goed bij de sprong te komen.
Succes met de wedstrijd

Blackflag

Re: Vraagje over springen:)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 18:45

XeasterX schreef:
Afstanden rijden is een kwestie van oefenen.
heel veel oefenen.
Door veel te oefenen zie je na een tijdje precies of je iets terug moet rijden of toch iets voorwaarts om goed bij de sprong te komen.
Succes met de wedstrijd

Heyzz dank ej voor de tip ga gelijk aan de slag:)
zal me moeder wel eens late zien wat we kunnen!!:)

mymyhorses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:58

Idd veel afstanden rijden! helpt goed. En als je op een hindernis aanrijd je benen sluiten om je pony zodat hij nergen meer heen kan gaan.....En er altijd rustig op af rijden en niet zo snel snel snel.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 22:02

Vraag maar aan je instructeur wat precies de afstand is maar ga gebruik maken van een grondbalk en een drafbalk. hierdoor maak je het een stuk makkelijker voor je pony.
Laat eerst alles vanuit draf doen en pas als dat gaat netjes vanuit galop. Als je al wat verder bent kan je in-uitjes proberen maar doe dat voor het eerst niet alleen.
Belangrijkst is dat je wacht tot de pony spingt en dan pas mee te gaan met je zit. Anders val je er voorover af als ie toch weigerd. Dus netjes beengeven, niet losgooien van voren en wachten tot ie afgaat.
Op je onderlinge wedstrijd gaan ze je wel helpen hoor. Uiteindelijk zetten ze het vast net zo laag tot ie erover gaat. Schrijf je niet te hoog is maar doe liever mee met de AB pony's. Het is veel leuker om een parcoursje uit te rijden dan om 60 cm te springen
Succes

Blackflag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 13:52

oosterhoff schreef:
Vraag maar aan je instructeur wat precies de afstand is maar ga gebruik maken van een grondbalk en een drafbalk. hierdoor maak je het een stuk makkelijker voor je pony.
Laat eerst alles vanuit draf doen en pas als dat gaat netjes vanuit galop. Als je al wat verder bent kan je in-uitjes proberen maar doe dat voor het eerst niet alleen.
Belangrijkst is dat je wacht tot de pony spingt en dan pas mee te gaan met je zit. Anders val je er voorover af als ie toch weigerd. Dus netjes beengeven, niet losgooien van voren en wachten tot ie afgaat.
Op je onderlinge wedstrijd gaan ze je wel helpen hoor. Uiteindelijk zetten ze het vast net zo laag tot ie erover gaat. Schrijf je niet te hoog is maar doe liever mee met de AB pony's. Het is veel leuker om een parcoursje uit te rijden dan om 60 cm te springen
Succes

heyzz bedankt als je daar 3 weigeringen hebt mag je gewoon door springen dus dat is wel fijn bedankt voor de tips iedereen

ginniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 15:08

Probeer alles netjes uit te rijden