paard/pony zonder deken dag en nacht buiten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

paard/pony zonder deken dag en nacht buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 15:51

mijn paard/pony staan natuurlijk al een tijdje in zijn blote rug..en dat gaat goed nou is mijn vraag omdat het zoveel gezakt is kwa temperatuur en geregeld regent enz of het niet beter is om de regendeken weer op te gooien of kan dat makkelijk dat ze nat blijven mijn pony is dampig dus weet niet of dat kwaad kan nou..gr emaartje
wat zouden jullie doen

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 23:08

ik heb toch maar besloten om ze allebei de regendeken weer op te doen stond een frisse wind en regent best veel..mijn paard had het ook niet erg warm zonder deken...

ellepel

Re: paard/pony zonder deken dag en nacht buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 07:40

de mijne staat ook weer onder zijn regendekentje....
zodra t droog blijft gaat die weer af.

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 11:48

ellepel schreef:
de mijne staat ook weer onder zijn regendekentje....
zodra t droog blijft gaat die weer af.

Dan kan je het hele jaar wel blijven wisselen, het regent hier immers heel vaak!! Het lijkt me niet verstandig steeds weer een deken op te leggen. Mijn paard staat nu 24/7 buiten en krijgt de hele zomer geen deken meer op, ongeacht het weer (oké, alleen een cooler na het rijden )

irmaaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 12:20

dat snapt ze heus wel hoor! maar het is de laatste tijd gewoon ontzettend slecht weer!!

moniquebosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 12:24

nou ik heb vandaag toch ook gewoon zijn regendeken om gedaan.
normaal heb ik ook zo iets van af is af maar ik kwam vanochtend aan en hij staat 24/7 op t land en hij was gewoon helemaal aan t rillen echt heel zielig.

areke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 12:26

mijn paard heeft ook geen deken meer op die staat ook 24/7 buiten ze als je de deken op tijd af hebt gedaan dan wennen ze al snel zat aan het weer.
ik moet er wel bij zeggen dat mijn paard wel dr stal in kan als ze wil maar meestal staat ze gewoon buiten ook in de regen maar haar helemaal niks uit.
vanacht heb ik ze wel binnen gehad maar dat is ook ivm aankomend veulen

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 12:28

Mijne krijgt geen deken meer op. Steeds wisselen daar worden ze juist ziek van.
Een beetje geril kan ook geen kwaad, doe ik ook weleens als ik het koud heb om weer warm te krijgen.

Barbara_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 12:28

Ik zit ook al dagen te twijfelen, maar ik heb toch besloten om de deken gewoon af te laten! Want bijna alle paarden staan zonder deken buiten en ze moeten toch wel ergens tegen kunnen.
Vanochtend toen ik mijn pony uit de wei ging halen stond ze ook helemaal te rillen, maar een haflinger moet toch wel tegen dit weer kunnen? Ik heb dr toen gewoon 15 min onder het solarium (warme lampen) gezet en toen was t weer over.
Het wordt morgen als het goed is weer wat warmer... Maar ik geloof dat het volgende week ook nog niet echt super weer wordt...

DianaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 20:54

Mijn paard staat altijd zonder deken. Zomer en winter.

Hij staat nu dag en nacht op de wei en zet gewoon zijn kont in de wind/regen. Hij geeft er nix om, want hij is niet enthousiast om naar zijn box te gaan.

In de winter staat hij in dezelfde kudde in een paddock, waar altijd hooi/droge kuil te eten is. Snachts gaan de paarden wel naar binnen in hun eigen box, maar dat is meer omdat sommige paarden niet hoog genoeg in rang zijn om overdag ook genoeg te kunnen eten.

Belangrijk is dat je paard wel kan eten (gras of hooi)