ik weet niet of het hier goed staat en of er al een topic over is.. maar ik kon het niet vinden.
Mijn vraag is.. Hoe oud moet een veulen zijn voordat hij bij de moeder weg mag?
Groetjes Nessah
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en zelfstandig genoeg 

maar hoe later, hoe beter. Aldewereld schreef:Hengstveulens gaan er vaak eerder af omdat ze wat vervelender kunnen zijn dan merrieveulens.
Maar ga uit van 4 tot 5 maanden. Ik zie liever 5 maanden of langer, hoe langer eigenlijk hoe beter, tenzij de merrie echt aangeeft dat ze het veulen zat is.

Lowara schreef:moet voldoende zijn. vanaf 4 maand kunnen de meeste veulens zo zelfstandig eten en reageren dat ze zonder moeder kunnen.
mijn eerste veulen is ook met 4 maand weggegaan en dat is perfect gegaan. veulen nummer 2 is met 6 maand vertrokken, en heb werkelijk geen verschil in beide veulens gemerkt.
tessyke schreef:ik dacht ook altijd dat 6 maanden de minimum leeftijd was
maarja dat zal wel zoiets zijn zoals je nu al een 2 jarige mag opleren
ik laat mijn veulen bij mijn merrie tot haar 9 maanden

Mustang2006 schreef:tessyke schreef:ik dacht ook altijd dat 6 maanden de minimum leeftijd was
maarja dat zal wel zoiets zijn zoals je nu al een 2 jarige mag opleren
ik laat mijn veulen bij mijn merrie tot haar 9 maanden
maar met twee jaar opleren is toch eigenlijk ook al te vroeg want dan zijn ze nog volop aan het groeien en het ontwikkelen van botten en spieren?