op stal of in de wei snachts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gebruiker002

op stal of in de wei snachts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 09:25

ik weet niet of het hier goed staat hoor.

Ik heb sinds 3 weken een shetlander een een welshje van anderhalf bij ons achter het huis in de wei lopen. Nu was het gisternacht nog al vies weer, veel regen en onweer en heb ik weer zon medelijden met die beestjes.

Ze zitten op het moment niet super dik meer in de vacht daarom is mijn vraag of ze die regen en onweer wel aankunnen of dat ik ze echt op stal moet zetten. het zijn wel sobere paardjes maar is het slecht om ze met dit weer ook snachts buiten te laten staan.

Als ik de wei weer 1 geheel maak dan hebben ze een schuilstal, maar zoals gister nacht stonden ze in het achterste stuk waar dus geen schuilstal is.

dus op stal of gewoon lekker laten lopen?

Arlette1991

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:28

ik zou een beetje naar ze kijken zeg maar en als ze heel zielig kijken doe je ze in de schuilstal!!

(doe ik ook altijd)

_Dunja_

Re: op stal of in de wei snachts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:55

Die van mij zit ook niet dik in haar vacht, overdag zet ik haar in de paddock zonder deken of iets.
S'nachts gaat ze het land in en dan doe ik haar een bucas rain op.

Ik zou je pony dus wel een dekentje geven als jij het idee hebt dat ze het koud hebben.

Maar het zijn paarden en geen suikerklontjes ze kunnen echt veel hebben hoor die beestjes.

wreckh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:58

Mijn paardjes blijven lekker staan. Als het echt gat hagelen en er breekt echt noodweer uit dan kan ik erover denken om ze binnen te zetten. Maar mijn paarden kunnen vrij beschut staan.

IMJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:59

Lekker buiten laten!! Ze worden er letterlijk hard van! Die jonge dieren moeten flink wat afweer opbouwen en dat doe je niet door ze te betuttelen, zeker shetjes niet!!

Lodinn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 10:28

Gewoon buiten laten. Als je denkt dat ze het koud hebben kun je ze altijd naar binnen doen.
Kan je ze niet voor de schuilstal zetten zodat ze zelf kunnen kiezen wat ze het fijnst vinden? Je zult waars. zien dat ze wel buiten blijven

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 11:43

Mijn paard staat van mei tot oktober altijd 24/7 buiten, vindt ze heerlijk!!

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:51

gewoon buiten laten. Mijn kwpner staat nu ook 24/7 buiten met zijn korte vachtje Hij red zich prima.
En waarom zet je ze anders 's nachts niet in het land met de schuilstal? Dan kunnen ze altijd naar binnen als ze dat willen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 07:57

normaal gesproken is het niet erg en kunnen ze gewoon buiten blijven..

als het echt de hele dag door regent en dieren zo geen kans hebben om op te drogen is het vaak helemaal niet erg om ze voor de nacht binnen te zetten, of ze de kans te geven om zelf in een schuilstal te gaan staan...

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 11:12

Je kunt ze gewoon buiten laten staan hoor. Het zou alleen wel fijn zijn voor je paardjes als ze wel wat beschutting hebben (bomen, schuidstal oid)

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 12:09

Overdag staan mijn verzorgpaardjes gewoon de hele dag buiten (van zo'n 7 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds), of het nou miezert of keihard regent. Nu gaan ze 's nachts nog wel naar binnen, maar weet niet hoe dat hartje zomer is. Dat zie ik dan wel weer.

Barroco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 12:14

Die kun je echt wel in het land laten staan . Behalve alks het echt noodweer is, maar de temparatuur is nu ook niet zo laag.

kiithos1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:11

ze kunnen gewoon buiten blijven lopen, al zou ik wel een pad maken naar de schuilstal zodat ze zelf kunnen kiezen..