Shet jaarling scheren wie kan dat doen voor mij??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FriesBN

Shet jaarling scheren wie kan dat doen voor mij??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 23:56

Ik weet niet wat verstandig is, heb gisteren een shet gekocht die een verschrikkelijke vacht heeft.

Het zit echt tot zijn huid vol met klitten. Misschien verstandig om hem te scheren, nu gaat het alleen maar broeden volgens mij.

Graag tip en eventueel wie kan mijn shetje van 1 jaar komen scheren????

Paard staat in Nieuwerkerk a/d IJssel

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:24

alle shetjaarlingen zittem nog zo dik in de vacht. komt wel goed dus zou niet gaan scheren als ik jou was. mooi elke dag wat borstelen en plukken kan geen kwaad.

ChrissiejJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:27

ja het poetsen goed bijhouden en goede bostels ervoor kopen ik zou nu nog niet gaan scheren.. als ie nog zo jong is.. wat plukken en goed poetsen moet al voor een groot deel voldoen..

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:29

Ik zou em goed wassen (als het weer iets beter wordt) en eventueel iets van cremespoeling gebruiken. Dan is alle viezigheid, klitten en losse haren eruit. En daarna idd goed borstelen.

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:30

helemaal met dese 2 eens
mijn jaarling shet
zit ook onder de klitten
ik borstel hem elke dag met een goede borstel
en pluk em ook
het gaat er vanzelf uit
ggroetjes nienke

FriesBN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 23:27

Ja maar bij mijn shet zit het echt vast onder zijn buik. Je kan er niet onderkomen met een kam, schaar of wat dan ook. Tis echt verschrikkelijk zielig omdat ie er echt last van heeft.

Ik denk dat het trekt of zo. Zit echt vast.

Normaal hou ik er helemaal niet van om te scheren, paard moet zo natuurlijk mogelijk zijn en blijven, voor zover wij dat kunnen waar maken. Maar dit is echt zielig. Het zit gelukkig alleen maar onder zijn buik, de rest van zijn vacht komt aardig los.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 23:29

Wachten op een warme dag en dan wassen.
Komt het vuil dan nog niet eraf, dan zou ik ook scheren.

Scheren is wel een risico - van vrij warm gaan ze ineens naar best wel fris zonder vacht. Dus houdt het weer hierbij goed in de gaten. Je hebt immers nog altijd liever een vieze shet dan een zieke shet

FriesBN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 18:06

Nog een tip gevraagd. Ik laat hem maandag castreren want hij is heel heftig, is al door de sloot gegaan, springt uit iedere open box. Uiteraard omdat er merrie's langs het land lopen. Staan er niet bij. Maar we zitten met ons land aan een openbare weg.

Maar hoelang houd ie dit gedrag dan nog. Hij moet nu noodgedwongen in een dichte stal staan. Hij kan helaas niet meer op het land. Vind het echt verschrikkelijk voor hem. Maar ook omdat de merrie's en ruinen bij ons gemengd staan kan hij er niet bij.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 09:04

dat is heel verschillend. de een is gelijk na de castratie al mak, de ander na een jaar pas. ben bang dat je het gewoon maar moet aankijken

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 09:17

Over het algemeen duurt het sowieso twee maanden na een castratie. Eenvoudig gezegt. je haalt de boel weg maar in het koppie blijft het nog even werken en worden de mannelijke hormonen nog een tijdje aangemaakt. Daarna zal hij rustiger worden. de één sneller als de andere

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 09:54

Zet dat ding met een zware halsband aan een spit buiten. Kan ie zijn energie kwijt en toch niet los komen.

Shetje heeft opvoeding nodig, geen eenzame opsluiting. Castreren is altidj verstandig bij die testosteron-bommetjes, maar daarmee alleen ben je er vast nog niet. Je hebt iig wel een typische shet