jonge paarden-proef hoe en waar ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ClauH

jonge paarden-proef hoe en waar ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 12:55

Ik denk erover om in januari met mijn merrie de jonge paarden-proeven te gaan starten in plaats van in het L te beginnen. Heeft er al iemand ervaring met deze proeven en is er iemand in Zuid Holland die ik eventueel kan bewonderen tijdens zo'n wedstrijd om te zien hoe het gaat ???
Waar worden deze wedstrijden bijvoorbeeld gehouden ?

Ribay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 15:02

Wij hebben de jonge paarden rubrieken uitgeschreven voor ons concours van dit jaar. 15 en 16 juli 2006 te Etten-Leur (N-B).
Proeven worden verreden op zaterdag laat in de middag / begin van de avond.
Wanneer er interesse is om in te schrijven..........PB me maar!!

ClauH

Re: jonge paarden-proef hoe en waar ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 15:19

Nog geen interesse om in te schrijven, mijn paard wordt pas volgend jaar 4. Maar ik denk er over om de jonge paarden proeven te gaan rijden ipv in de L te gaan starten, en wil me wel vast oriënteren. Maar ik ben vast wel welkom om bij jullie een kijkje te nemen als de proeven gereden worden ?

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:25

Toevallig zag ik in Ouddorp a.s. zondag 1 combinatie op de startlijst staan met een jonge paardenproef.

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:36

Elke zondag is het een jp proef en de stalling waar ik op sta gaat er altijd naartoe. Het is springen & dressuur voor 4,5 en 6 jarigen. Het zijn telkens 2 dezelfde proeven op 1 dag. Vaak is het in Broechem. Is niet zo ver van je, want ik woon ook in België Kzal eens zoeken naar een link, vind ik er een, zet ik hem wel hier. Zelf vind ik dat het niveau in zo'n proef erg hoog ligt voor zo'n jong paard. Niet de proef zelf, maar de beoordeling. Het is erg moeilijk om ergens vooraan te staan bij zo'n proef. Lrv organiseerd ook JP proeven.

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:43

Van de Lrv site geplukt :

Zondag 21 Mei 2006

Wedstrijd Jonge Paarden Lommel

PROVINCIE LIMBURG - Evenemententerreinen Lommel-Balendijk - Op zondag 21 mei richten we opnieuw onze wedstrijd voor Jonge Paarden in. Zowel in de voor- als in de namiddag strijden meer dan 700 vier-, vijf- en zesjarige paarden om de overwinningen in de dressuur- en springwedstrijden

Dus als je wil gaan kijken
Hoop dat je er wat aan hebt!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:45

Venusjah, dat zijn toch de proeven voor de Cyclus van de Jonge Paarden of niet? Die zijn wel heel anders dan de Nederlandse natuurlijk. Desalniettemin wel leuk om eens te zien hoor.