moet het perse achter ijzers met buiten starten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

moet het perse achter ijzers met buiten starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 12:09

hoihoi

ik heb een vraag, mijn pony staat alleen voor op ijzers, nu ga ik starten op het gras eind deze maand en voor doe ik er ook stiften in voor, maar achter heb ik nooit ijzers gehad. moet je dan achter ijzers nemen als je op het gras gaat starten? mijn smid zei dat het wel ging alleen met heel nat weer dan moest ik bellen voor eventueel achter ijzers, ik rijd nu ook al weleens op gras met alleen voor ijzers en het gaat goed (was wel droog toen de grond) ze glijd niet snel, wat doen jullie?

groetjes roelinda

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:14

Ik ben laatst een paar keer naar een dressuurwedstrijd geweest en daar de hele dag langs de banen gezeten. (was met en fotograaf mee ) Ik heb verschillende paarden zien glijden op het gras. En flink ook, alleen de paarden zonder ijzers deden dit. 1 had alleen voor ijzers zoals jou en die gleed in galop flink weg met beide achterbenen, ik dacht echt dat ze onderuit gingen maar ging net goed. Ik zou toch wel achter ook ijzers nemen!

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 12:16

Thokkadisje schreef:
Ik ben laatst een paar keer naar een dressuurwedstrijd geweest en daar de hele dag langs de banen gezeten. (was met en fotograaf mee ) Ik heb verschillende paarden zien glijden op het gras. En flink ook, alleen de paarden zonder ijzers deden dit. 1 had alleen voor ijzers zoals jou en die gleed in galop flink weg met beide achterbenen, ik dacht echt dat ze onderuit gingen maar ging net goed. Ik zou toch wel achter ook ijzers nemen!

ik denk er ook over maar om het 1 keer aan te zien, als ik nu op gras rijd gaat het goed (dan heb ik er voor wel stiften in hoor) mijn smid zei dat het ook per paard/pony verschilt... maar als het erg slecht weer is van tevoren bel ik hem alsnog.

maar het lijkt me opzich niet dat alle mensen, wiens paarden op blote voeten staan ineens in de zomer rondom gaan beslaan of heb ik dat helemaal mis?

Chardonnay

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:19

Er zijn nog steeds best veel paarden die helemaal op blote voeten een proefje rijden.
Maar als het gras nat is hoor je deze mensen ook het meest klagen over het weg glijden.

Ik ben het wel met Thokkadisje eens dat je beter wel achter ijzers kunt nemen. Want vooral in de galop hebben ze ze echt nodig.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 12:43

tja.. ik vind het nogal moeilijk, als het erg slecht weer is van tevoren doe ik het ook wel hoor maar anders kijk ik denk ik eerst gewoon hoe het gaat...

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 14:53

aangezien er recent diverse topics over starten met of zonder ijzers zij geweest, zet ik deze op slot.