Kür op muziek, M1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Conny_

Kür op muziek, M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 09:40

Hey!

Ik heb vorig jaar kur op muziek gereden en wou dat dit jaar weer gaan doen, maar ik rijd nu dus M1.. weet iemand of er ook travers in de m1 kur van de pony's moet zitten?? Ik heb op knhs gekeken en daar staat van wel, maar mijn vriendin hoefde het vorig jaar niet te laten zien in de m1.

Oja en mijn vriendin heeft dus vorig jaar een M1 kur gereden maar rijd nu M2, zou ze diezelfde kur (zonder travers) dus mogen rijden bij de M küren?

Zou iemand mij kunnen helpen

Groetjes, Conny

K1MmEl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:41

haha ja dat vroeg ik me dus af
(ik ben de vriendin )

Zesiram

Re: Kür op muziek, M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:42

Staan de eisen voor de kur niet gewoon in je proevenboekje ( eerst namelijk wel ). Ik heb het hier niet zo 123 bij de hand helaas.

Samzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:42

Ik zou voor de zekerheid gewoon even een mail naar de KNHS sturen! Dan weet je t iig zeker

marsi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:43

Ja, die staan inderdaad in je proevenboekje. Het kan idd zijn dat het vorig jaar niet hoefde en nu wel: de proeven zijn veranderd, dus misschien de eisen voor een kür ook?

K1MmEl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:44

ja maar... in daar staan alleen de onderdelen van de M en er word geen scheiding gemaakt tussen M1 en M2, moet iemand die M1 rijd dan zomaar travers gaan laten zien. en zou het dan niet beetje oneerlijk zijn als M1 en M2 bij elkaar rijd dat de ene wel travers moet laten zien en andere niet... beetje moeilijk vergelijken he...

Conny_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 09:45

ja maar ik kan nog geen travers haahaha.. njaa kheb iig de knhs gemaild

mirl

Re: Kür op muziek, M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:45

Je mag geen oefeningen doen die in een hogere klasse van je gevraagd worden dan krijg je minpunten, wat wel mag is wijken etc. succes!!

K1MmEl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:46

ja maar ik rijd M2 en ik kan ook geen travers, dus ik laat liever M1 zien want van de 3 proeven M2 zit in 2 ervan niet eens travers, dus...

K1MmEl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:48

daarom vind ik het onzin om travrs te moeten laten zien in je kur... je kur rijd ook nog in de maand dat je travers niet een hoeft te doen

K1MmEl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:51

weet toevallig iemand het antwoord??

Tooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:41

Je moet je gewoon aan de eisen houden van een M-kür dus helaas pindakaas je moet gewoon travers rijden...
Of dus geen kur starten in jou geval!

De mensen die L1 rijden en een L kur willen rijden moeten dus ook aan de eisen voldoen van de L2..

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:49

Zie proevenboekje

Conny_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 12:55

ja ik heb het net al van de knhs gekregen, moet dus wel travers enz. inzitten.. maar omdat mijn vriendin dat vorig jaar niet hoefde twijfelde ik...
maar ik ga nu over een tijdje misschien pas kur rijden maar voorlopig nog niet want om de travers er in een week in te stampen is niet echt goed en gezond denk ik
dank allemaal

maccie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:01

even wachten tot de traver er in zit en dan een kur rijden lijkt mij verstandig, ik zag dat je al een mailtje terug hebt gehad maar op de knhs site kan je ook de voorschriften van een kur vinden.

Conny_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 13:46

ja idd dat ben ik ook van plan maccie.. want heb het beestje alles moeten leren.. en kan hem natuurlijk niet zo 1 2 3 travers leren.. ook omdat ik zelf nog nooit M2 heb gereden en dan lijkt het me slimmer om eerst nog de lengtebuiging en al goed te hebben voordat ik de travers erop probeer te zetten omdat dit wel moeilijke oefening is..

Tooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 15:58

conny14 schreef:
ja ik heb het net al van de knhs gekregen, moet dus wel travers enz. inzitten.. maar omdat mijn vriendin dat vorig jaar niet hoefde twijfelde ik...
maar ik ga nu over een tijdje misschien pas kur rijden maar voorlopig nog niet want om de travers er in een week in te stampen is niet echt goed en gezond denk ik
dank allemaal

Ja vorig jaar maar alles is dus veranderd na 1 april.

sharonalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:30

Je kan ook gewoon je Kur voor je lol rijden, voor de ervaring, en voor de travers proberen om zn kont wat naar binnen te doen, dat je weet dat je daar gewoon een slecht cijfer voor hebt, dat ozu ik doen als je graag een keertje een kur wilt rijden...

Conny_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 14:55

Tooske schreef:
conny14 schreef:
dank allemaal

Ja vorig jaar maar alles is dus veranderd na 1 april.

ja en daarom vroeg ik het even naar ja!! Beter zeker weten dan het fout doen ofni dan...

sharonalover schreef:
Je kan ook gewoon je Kur voor je lol rijden, voor de ervaring, en voor de travers proberen om zn kont wat naar binnen te doen, dat je weet dat je daar gewoon een slecht cijfer voor hebt, dat ozu ik doen als je graag een keertje een kur wilt rijden...

ja ik rijd denk kur aan het einde van de zomer dan is er ook een kur wedstrijd.. maar nu nog niet