Dubbele instructeur???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BailyKarlos

Dubbele instructeur???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 21:48

Hoi!

Ik weet niet of het hier goed staat, dus vergeef me als het niet zo is...

Ik heb les van een instructrise die overgegaan is van fulltime instructrise naar manager van winkel.

In het verleden had ik 2 soms wel 3 keer per week les. Dat beviel me heel goed (vooral toen ik hem net had was het erg fijn) ! Mijn paard en ik gingen met sprongen vooruit!
Maar door haar carierre switch heeft ze veel minder tijd.
Ze heeft op verschillende dagen vrij dus soms les ik elke week en soms 3 weken niet.
Ik wil absoluut niet stoppen met de lessen, omdat het gewoon zo fijn gaat met die lessen en het heel goed klikt.

Dus ik wilde een 2e instructeur erbij nemen om toch dat beetje extra les te krijgen. Je hoort van mensen die hoog rijden dat ze dat ook doen.
Natuurlijk wel iemand waarbij de manier van lesgeven aansluit en mischien wel verrijkt bij hoe ik nu leskrijg.

Mijn vraag is:
Is dit te doen???
Wie heeft hier ervaring mee?

groetjes danielle

Jiske_Nilis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:53

ik denk dat het een beetje verschillend is per persoon.. sommige mensen vinden het misschien lastig om 2 verschillende te hebben, maar als het goed op elkaar aansluit lijkt het mij wel kunnen.
Ik heb zelf ook een tijdje bij 2 verschillende gelest mij beviel het goed ze gaven wel ieder iets anders les maar dat vond ik juist wel leuk. ik zou het gewoon proberen als ik jou was je kan er altijd weer mee stoppen!

Osita

Re: Dubbele instructeur???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:55

Hallo.

Het is op zich wel te combineren, maar je zal zelf wel goed moeten kunnen schakelen. Tegelijkertijd open staan en eerlijk zijn ten opzichte van jezelf en jouw paard.

Hoe goed je ook instructeurs op eklaar afstemt er blijven toch verschillen...en misschien is dat juist wel positief?!

Heb zelf ook 2 en dat gaat prima.

succes!

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 05:20

Ik heb dit ook wel gedaan, op zich beviel me dat wel. Wat je wel kunt krijgen is dat de 1 zus zegt en de ander nee je moet het zo doen. Als dat voorkwam dan zocht ik gewoon een tussenweg daarin of waar ik me het beste in thuis voelde! Voordeel is wel dat de 1 bijvoorbeeld meer op de houding let en een ander meer op andere dingen!

Yaavie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 10:19

Ik vind dat best wel moeilijk omdat de een het toch anders doet dan de ander. Vooral als het niet op elkaar afstemt. Aan de andere kant is het ook weer goed want je hebt een extra ogen die naar je kijken waardoor er misschien veel meer dingen naar boven komen die de ander niet zag. Ik zou het gewoon proberen en de dingen die verschillend gezegd worden gewoon bespreken, dan kunnen jullie het samen uitvogelen. Succes ermee!

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 18:54

Ik heb tijden meegemaakt dat ik 3x in de week les had van 3 verschillende instructeurs. Eentje daarvan was een groepsles via de vereniging, de andere 2 privé les. Beide instructeurs waar ik privéles van had, zijn erg ervaren personen. Ik heb nooit echt problemen gehad. Wel merkte ik dat mijn paardje bij 1 instructeur fijner liep. Ik heb dus ook meer en meer haar manier van rijden overgenomen. Mijn andere instructeur merkte wel een vooruitgang maar ik weet niet aan wat hij deze toeschreef. Dus zolang er niet teveel tegenstrijdigheid is want elke instructeur heeft toch echt zijn/haar manier van lesgeven, zou ik het gewoon proberen.

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 20:00

ikzelf heb ook les van 2 verschillende mensen. 1X per week van Sandra en 1X per week van Chantal. dit werkt voor mij heel goed omdat ze allebei weer net ergens anders op letten en je zo op veel meer dingen kan letten en ook dus leert.

Rhys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 20:50

Ik denk dat het wel kan, maar misschien moet je dan wel iemand zoeken die een beetje in hetzelfde kader denkt als je huidige instructrice, vraag haar bijvoorbeeld wie ze aan kan raden oid.

Ik les zelf eens in de week op de vereniging en eens in de week heb ik privéles. Ik heb er af en toe wel problemen mee, op dit moment zegt de instructeur bij de vereniging dat ik moet tegenhouden aan de voorkant en m'n andere instructeur zegt dat ik juist hand voor moet houden. tsja en dan probeer ik gewoon wat uit en doe wat het beste voelt. Je kunt altijd gewoon van beide meenemen wat jou past.

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 08:04

Ik denk dat ik het zelf niet zo fijn zou vinden. Maar wanneer de manier van lesgeven een beetje op elkaar aansluit kan het best denk ik.

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 11:14

Het kan denk ik best goed werken. Heb zelf 1x per week les en dan helpt de eigenaresse van m'n verzorgpaard me vaak ook nog een keer. Is af en toe wel lastig als dingen op een verschillende manier gaan. Maar als beide instructeurs goed op elkaar aansluiten, lijkt het me alleen maar handig. Je hoort miss wat meer ideeen of er wordt op andere dingen gelet ...

Chntl_Zrro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:13

volgens mij is het makkeijk te doen hoor ik zelf heb er geen ervaring mee

SelindeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 13:18

Ik heb les van 3 instructeurs, en 't valt mij eigenlijk wel tegen, mij is verteld dat je van alle 3 de instructeurs 't beste moet halen, dus zelf kijken wat werkt bij je paard, dan moet 't goedkomen toch!?:D succes d'rmee!!

_Niels_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:24

Heb zelfs n tijdje 4 instructeurs/instructrices gehad
Voorlopich maar weer 2 hoor

Ik heb altijd de dingen die voor mij werkten uit alle methodes gevonden, natuurlijk moeten de methodes wel op dezelfe basis gebaseerd zijn anders snappen jij en je paard en na een tijdje niets meer van.
Ieder paard heeft zo zn eigen methodes en manier die hij/zij makkelijker oppakt, die dingen neem je dan mee, en methodes die minder werken pas je minder/niet toe, zo leer je het meeste.
Natuurlijk vergt dit soms ook een beetje gedult van je instructeurs/instructrices als ze het niet met elkaar eens zijn, maar meestal loopt dit wel los

Arielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:43

ik zou het zelf niet zo fijn vinden..
als de ene zegt je moet dit doen de ander zegt je moet dat doen word ik gek
maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:47

Mijn ervaring is dat je er heeel veel aan kunt hebben, maar dat het ook erg verwarrend kan zijn.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:57

Mijn instructrice heeft een beetje hetzelfde als jou.
Dus binnenkort komt ereen tweede bij mij bij, maar zij kent hem ook, en zijn manier van lesgeven is wel strenger (dat wou ik dus) maar werkt voor mij even goed als haar manier.

Ik vind het wel lekker, instructrice heeft me met een heleboel geholpen, maar het ene ding wat niet lukte heeft hij me mee geholpen.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 09:15

Is goed te doen hoor. Ik heb zelf les van 2 dressuurinstructrices, 1 sprininstructreur en dan nog 1 crossinstructeur.
Vooral die 2 dressuurinstructrices dat is fijn. De ene let op andere dingen dan de ander.