welk spul tegen vliegen rondom de ogen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cisslevy

welk spul tegen vliegen rondom de ogen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 17:02

wat voor spul gebruiken jullie rond de ogen tegen vliegen?"

want spray vind ik niks (veel te bang dat het in de ogen komt).. en op een sponsje sprayen en dan rondom de ogen weet ik nog niet of het gaat prikken in de ogen (niet dát je het letterlijk in de ogen smeert, maar door vaak sterke geur kan het miss gaan irriteren in de ogen)

(voorbeeld) net als wij ons haar verven, we krijgen het niet in ons oog, maar onze ogen gaan wel prikken/irriteren door de sterke geur.

want tijdens het rijden vind ik het vervelend als hij zo loopt te schudden met zijn kop vanwege vliegen op de ooghoeken.

en een vliegenkap/netje tijdens het rijden, vind ciss heel vervelend, hij gaat dan schuren met zijn kop tegen zijn benen aan

vroeger hadden we van die stiften (leek op lijm/plakstiften) speciaal voor rondom de ogen, maar die zijn nu niet meer te koop

doei

greens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 18:31

Ik heb zo'n stift, die heb ik bij de Boerenbond gehaald...

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:13

Je hebt inderdaad van die sticks, die zijn wel fijn. Je mag dat alleen niet vlak boven de ogen smeren schijnt, omdat dat met zweten in de ogen kan komen.

Maris_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:09

Loesjuh schreef:
Je hebt inderdaad van die sticks, die zijn wel fijn. Je mag dat alleen niet vlak boven de ogen smeren schijnt, omdat dat met zweten in de ogen kan komen.

idd die sticks zijn wel fijn ikweet alleen niet zo gauw de naam ervan

beau_diva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:11

kan je zo ook ergens online bestellen?

miilou_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:12

meestal gebruik is zo'n stick die zijn wel heel handig!
maar soms doe ik de spray gewoon heel goed rondom de ogen uitvrijven zodat het er niet in kan lopen!

manonutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:14

ik heb ook z'n stick vliegvrij heet het. te bestellen bij www.horseshopper.nl dan apotheek en dan vliegenbestrijding. Is een iets andere dan die ik heb, maar wel ong hetzelfde.

Is trouwens een hele betrouwbare shop om te bestellen, ik kom er altijd, geweldige service, bestellen nog geen klachten gehoord.

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:33

ik heb ook de vliegvrij stick voor het hoofd, werkt super. De spray is alweer op maar die ga ik maar een keertje zelf maken.

Dais_

Re: welk spul tegen vliegen rondom de ogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 09:34

Die stick die ik heb komt ook van de boerenbond

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 09:18

Ik gebruik gewoon m'n spray, uiteraard met behulp van een sponsje of een dot schapenwol als ik niet anders vinden kan

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 09:20

ik spuit altijd een beetje op een doek en dat vrijf ik voorzichtig om zijn ogen.