vertrouwen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karatja

vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 15:18

ik heb mijn vertrouwen een beetje verloren in mijn (verzorg)pony.

Mijn pony en ik hadden eerst altijd super goede band met elkaar, ik vertrouwde haar door en door en zij mij ook.

Maar in februari ging ik een buitenrit maken met haar waarbij zij uitgleed en we vielen allebei op de straatstenen.
ik had een zwaargekneusde voet, dus ik kon 3 weken niet meer op haar rijden.

ik rijd nu alweer een tijdje alleen het vertrouwen is er niet meer, vandaag een buitenritje gemaakt en zij raakte weer een beetje in paniek en ik dus ook.

met andere paarden heb ik geen problemen met buitenritten.

hebben jullie misschien tips om het vertrouwen in elkaar terug te vinden ?

Ikkiej

Re: vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 15:26

Ga lekker lang knuffelen, poetsen etc.. (weet het niet echt beter te vertellen)

iniddergeval erg veel sterkte!

Serval

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:13

Dat vertrouwen moet je weer bij jezelf zoeken......je pony kon er immers niets aan doen dat jullie uitgleden.....gewoon buiten blijven rijden en opblijven letten op de lichaamstaal die je doorgeeft aan je paard.....zo rustig mogelijk blijven en misschien helpen stap buitenritten wel......enkel en alleen maar stappen......succes.

Karatja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 16:44

bedankt voor de reacties

het is jammer dat ze soms zo zenuwachtig/ druk word, ook met wandelen lag ze een tijdje geleden ineens boem naast me op de straatstenen.

ik heb nu wat meer tijd gekregen voor de paarden, ik ga denk steeds na het rijden even met haar naar buiten.
lange wandelingen maken, en hele goede poetsbeurten geven.

Maris_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:52

dat heeft gewoon zn tijd nodig komt vanzelf wel weer. en voor je het weet is het er dus weer. heb ik ook gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:34

Je schrijft dat het met andere paarden erbij wel goed gaat. Misschien is het dan een goed idee om voorlopig met anderen samen te rijden en niet meer alleen, totdat het vertrouwen weer terug is.