Gisteren ben ik naar oefendressuur in 't Zandt geweest, met een 4-jarige die i.v.m. een blessure nu pas 6 week onder het zadel is. Dit paardje was pas voor het eerst van huis en ik had er dan ook helemaal niets van verwacht. Mooi rustig losgereden, en was eigenlijk heel braaf, geen bokje gegeven en in de stap en draf hele stukken fijn nageeflijk, galop was minder.
In de proef was het hetzelfde eigenlijk, ze bleef mooi binnen de bordjes, was hele stukken fijn, maar ook stukken slecht, zoals in de galop, maar ja, daar gaat het niet echt over.
Ik ergerde me nogal aan een opmerking van de jury achteraf, ze vond de proef onvoldoende, en dat ze te gespannen. Iets waar ze gelijk in had, want was ook gewoon geen winstpunt waard, maar dat was mijn doel ook niet, en de spanning vond ik wel meevallen. Dus toen ik vertelde dat het nog een jong paardje was, en nog nooit van het erf geweest was, zegt ze: "Wat doe je dan met zo een paard hierzo?!"
Ja, ik weet niet hoor, maar oefendressuur is toch voor jonge paarden, wat heb je daar met een ervaren paard wat ook al genoeg op concours meegaat te zoeken? Ik vond dit nogal een flauwe opmerking en door dit soort opmerkingen word ik echt gedemotiveerd.
Nog even een foto voor het beeld..