wat wil de jury zien in de l2??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

trowingJarig

wat wil de jury zien in de l2??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 07:33

zoals de kop al zegt wat wilde jury nou zien in de l2??

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 12:21

dat je precies doet wat er in het protocol staat natuurlijk. Wat wil je nu precies weten? de oefeningen die erin voorkomen zijn gekozen naar het africhtingsniveau wat je dan hebt.

michelle16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:34

Wat een jury wilt zien in Het L2 is , Dat je paard netjes rond aan de teugel loopt, en netjes zijn oefeningen doorloopt, Netjes buiging in de hals .. m.v.g Michelle

trowingJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 18:56

nou er stond telkens onder mijn coupon dat mijn paard meer op het achterbeen gereden moet worden, of paard moet meer verzameld lopen op het achterbeen enzz. nu heb ik het paard een paar maand uit de sport gehaald en met mijn instructrice hard aan gewerkt hij is nu m1 klaar. en nu staat er het tegenovergestelde op!!
nu snap ik er helemaal niks meer van. en hoopt nu dat jullie mij konden vertellen wat nu wel de bedoeling is

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:58

Joh, het is altijd wat anders hoor! Tis nooit goed.
Ik denk dat je 'm wel duidelijk op het achterbeen terug moet kúnnen rijden, wat er vooral uitkomt in je verruimingen en overgangen. Maar dat ze het gewone drafstuk nog wel graag in een actief arbeidstempo willen zien, imo moet dat in het M wat meer terug worden gereden.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:45

trowing schreef:
nou er stond telkens onder mijn coupon dat mijn paard meer op het achterbeen gereden moet worden, of paard moet meer verzameld lopen op het achterbeen enzz. nu heb ik het paard een paar maand uit de sport gehaald en met mijn instructrice hard aan gewerkt hij is nu m1 klaar. en nu staat er het tegenovergestelde op!!
nu snap ik er helemaal niks meer van. en hoopt nu dat jullie mij konden vertellen wat nu wel de bedoeling is

Een achterbeen moet actief ondertreden. Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met het tegenovergestelde. Bedoel je dat er nu staat dat het paard meer voorwaats moet?
Dat je meer moet verzamelen op het achterbeen zal betekend hebben dat je de overgangen actief moet rijden. Ofwel met de achterhand erbij. heerlijk toch dat je nu de achterhand erbij hebt. kan je nu weer gaan werken aan voorwaarts met de achterhand erbij

RuizSoler

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 15:23

net zoals in alle andere klasses dat je paard netjes en correct loopt..

QueJira

Re: wat wil de jury zien in de l2??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:46

he tlijkt me sterk dat er nu op je protecol staat dat je je paard meer op de voorhand moet laten lopen...

justahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 11:15

Het achterwaarts vloeiend.

de verruiming willen ze kunnen zien.

het terug rijden.

de impuls

wijken moet goed zijn.

Chupa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:55

Het is maar net wat voor jury je hebt. Toen ik met mijn vorige pony in het L2 zat, kreeg ik overal ander commentaar. De ene wou haar meer rond zien van voor, de ander wou de achterhand er meer onder... Ik denk dat het het belangrijkst is dat je paard regelmatig, voorwaarts, actief en zuiver loopt.

SMN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 09:28

de impuls is belangrijk
het wijken moet regelmatig zijn

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:11

oud topic