het leukste wat je ooit te paard hebt meegemaakt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ReBeL_Valibu

het leukste wat je ooit te paard hebt meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 20:34

ik ben benieuwd!

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 08:36

47.7 (ongeveer) km/u op de kar zitten en met 2 haflingers ervoor galoperen!

Onder het zadel moet ik nog even over nadenken

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 08:40

we gaan altijd op vakantie naar de Veluwe met een grote groep, dit doen we al 12 jaar.
Soms zijn er merries met veulens mee en op de korte ritjes gaan zij ook mee.De veulens liepen aan het halster mee met mams
Zodra we het hek binnen zijn werden de veulens losgelaten en renden zij om de groep heen mee met de rit.
Zoooo gaafff !!!! Alle paarden reageren erop en letten op ze.
Dat was wel een van de leukere dingen om mee te maken...

fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 09:19

Ik vond de Almelose ruiterdagen toch wel heel erg leuk. Ben een paar keer meegeweest voor de gezelligheid. Ik heb zelf 1 week meegereden. Lekker veel winstpunten scoren. Is al wel heel lang geleden hoor!

ellepel

Re: het leukste wat je ooit te paard hebt meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 11:28

vorig jaar

ik reed bij ons door het bos, ineens staat mijn pony zomaar doodstil, oortjes naar voor en kijkt heel strak opzij...

staan er nog geen 3 meter van me af twee hertjes

was echt bijzonder!

diandra_15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 11:30

ik reed richting bos met een vriendin, toen haalde een jongen ons in op de fiets, en hij bleef achterom kijken toen reed ie zo de struiken in, kan er nu nog om lachen

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 11:33

Toen ik me langs een branweerauto met brommende pompen moest wurmen en die brandweerlui al in een groepje stonden te kijken van: "Eens kijken hoe die aan de kletter gaat zometeen". Waarop Speed er doodkalm langsloopt en ik met een stalen gezicht vriendelijk "goeienavond" zei . Je had die koppen van hun moeten zien, onbetaalbaar !

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 11:46

Met paard over het strand (en door het water) galopperen

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 15:43

Toen we in het bos reden en er een hert voorbij kwam (wat toen niet zo leuk was, was dat één van de paarden er wel graag achteraan dook )

Danah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:46

de eerste keer sinds 2 jaar dat ik weer alleen naar buiten durfde te gaan en ik niet 1x bang was! (zelfs niet toen myn pony schrok! )
en fijn dat het was! supermooi weer en ik kon eindelijk weer eens lekker ontspannen paardrijden

dravergekkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:46

het leukste met pen was toen we lekker samen door het bos reden en helemaal stil zo in de natuur en ze was zuper braaf
en met jes en penny samen toen we gingen zwemmen en ik reed toen door waterheen erg gaaf

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 12:40

Mijn paard heeft met buitenrijden bijna altijd een eigenwilletje.
Zij wil altijd het tempo bepalen en dat is zo hard mogelijk
Ik ben daar mee aan het trainen gegaan zodat ze in mijn tempo zou gaan lopen.
Dus toen ik voor de 1e keer echt tempo controle had in de galop was ik helemaal gelukkig

Serval

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:20

Hier in het bos had ik een close encounter met 3 reeen......zo gaaf!!!!! (kom uit een stedige omgeving dus vandaar dat ik bambi's niet gewend ben )

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:34

Kan zoo niks speciaals bedenken.. Maar alles wat ik en mijn paard mee maken samen is bijzonder in mijn ogen..

Emori

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:36

Toen mijn pony moest briesen en een mevrouw "gezondheid" zei
Ik lag in een deuk
En toen iemand mij en mijn paardrijvriendin op de foto wilde zetten voor de krant (hij kon helaas niet beloven dat het er in kwam te staan)

ReBeL_Valibu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 17:19

leuk allemaal!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:54

Het leukste......nou...moeilijk kiezen hoor

Par heeft altijd moeite gehad met de galop, dus ze was altijd zoef zoef, na heel veel oefenen kwam dan tijdens de les de eerste keer dat haar hoofd ontspannen naar beneden ging, haar tempo werd beheerst en netjes en ik voelde haar hele rug opbollen.
ENNNNN ik schrok me zo de klere van dit dat ik haar meteen terug liet gaan in draf en aan mijn instructrice vroeg what in gods name dat was
Natuurlijk....(schaamt zich diep) kreeg ik een waarom stop je nou, ze kwam eindelijk eens helemaal ontspannen uit zichzelf door
Nog een keer aan gegalopeert en ze kwam weer, MAN wat een zalig gevoel.

De eerste keer erop op haar derde verjaardag zonder zadel in mijn vrijetijdskleding was ook helemaal SUPER.
Zij wandelde trots rond, ik zat 100% ontspannen en we waren echt een team.

Stop maar met deze twee, maar zoals hierboven al iemand zei gebeuren er zoveel byzonderedingen als ik op haar zit dat ik wel bezig kan blijven.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:57

Ochtendrit om 4 uur en dan een vos met jongen zien. Pony en ik stonden allebei te kijken en ze keken terug

ktink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:54

Trektocht @ stal 't Reelaer, absoluut .
Dat is iets wat je echt mee moet maken. Heerlijk over de hei heen rijden, dan door mega zandafgravingenen crossen, en een mega rengalop over die heerlijke lange bospaden .
Het is echt geweldig

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:25

Heel veel dingen.
Met Puck was m'n eerste buitenrit toch wel iets speciaals, was voor mij m'n eerste buitenrit. Ik heb denk ik 600 meter gestapt, maar ik vond het super
Met Pukkie dat ik nu ook gewoon op hem kan rondstappen mt een halstertje, terwijl hij eerst erg etterde en er niks van snapte
En met Romeo super veel, m'n eerste bosrit. Wedstrijden, knuffelen. Echt zowat alles is leuk
Maar iedere dag bij m'n paardjes vind ik leuk en speciaal

Prince_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:28

op het strand & ooit wil ik met een paardjee zwemmen
hebben jullie er last van als ik cursief schrijf ?

Marijkjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:30

RXNNE schreef:
op het strand & ooit wil ik met een paardjee zwemmen
hebben jullie er last van als ik cursief schrijf ?

Nee hoor, ik vind het er juist wel grappig uitzien

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:37

Het was wel met mijn paard,maar ik zat er niet op. Ik had haar los gezet in de bak en toen ze eindelijk uitgecrossd was, kwam ze heel lief naar mij toe. En terwijl ik ging lopen door de bak, liep zij achter mij aan. Zo schattig. Stopte ik, stopte zij ook. Ging ik links, ging zij ook links. Ik kon voltes lopen, een slalom doen en zij volgde mij precies. Dat was de eerste keer dat ze dat deed. Nu doen we dat wel vaker, maar het blijft erg schattig en superlief!

Palhaço

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:48

- in het bos racen: bokkend een steil zandweggetje op en vanaf daar knetterhard de heuvels af racen en ik goed achterover ondersteunen heerlijk!!
- hertje achterna galopperen, wij op het ruiterpad en hertje 5 meter schuin voor ons door de bosjes, dat was echt heel gaaf en bijzonder (zie niet vaak hertjes)
- toen ik galopwissels om de 2 ging oefenen ging het opeens om de pas, dus huppelen op mijn paard terwijl ik dat nog nooit gedaan had en mijn paard ook niet dus dit was voor mij wel een enorme verassing, gelukkig had een vriendin van mij (casca hier op bokt) net een filmpje ervan gemaakt omdat zij de wissels om de 2 passen ging opnemen in de hoop dat het goed ging want we waren nog maar net met de wissels begonnen... dus tot onze verassing staan nu de wissels om de pas erop op het filmpje staan 11 wissels om de pas op.. (voor mij persoonlijk is dit heel veel waard omdat we het nog nooit gedaan hadden)

badeend14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 09:23

magic_lover schreef:
Met paard over het strand (en door het water) galopperen

Ja dat was écht leuk!
Maarja, heb ik toen later elke dag ongeveer 2 keer gedaan. Dat was ook héél leuk, strandritten begeleiden!
Maar dat samen was toch wel het leuskte