Wat te doen..?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_hill_

Wat te doen..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 13:12

Op de stal bij mijn verzorgpaardje staat een merrie die nog wel eens wil uithalen. Als ik langs haar box loop komt ze naar voren en wil ze me bijten en anders draait ze haar kont naar me toe, ook staat ze samen met mijn verzorgpony en nog een paar anderen in de wei..als ik haar geen bix geef dan schopt ze. Ik negeer haar nu gewoon, maar misschien hebben jullie nog tips hoe ik het beste met haar om kan gaan?! Dit doet ze trouwens niet alleen bij mij, ze doet het bij iedereen behalve bij de eigenaar. Voor zover is er in het verleden niks gebeurd met haar en heeft niemand haar wat aangedaan..

Barroco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 15:51

Ik dek niet dat je er zo heel veel aan kan doen. Het lijkt mij een beetje vervelend voor de eigenaresse als jullie iets aan haar paard 'doen'. Je kan wel met haar overleggen, misschien dat zij dit in het begin ook heeft gehad en er een oplossing voor heeft?

_hill_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 15:54

Het paard is van dezelfde eigenaresse als mijn verzorgpony.. maar ik weet eigenlijk niet goed hoe ik hier het beste met die pony om kan gaan.

beautyfan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:46

Misschien moet je de eigenaresse eens vragen of dat paard altijd zo doet... Want dit is nou niet echt prettig...

xIsabelle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 18:05

Bij ons op de manege staat er ook zo'n paard... Maar die gaat niet de wei op en heeft een 'afgeschermde' box... Ik denk dat je even met de eigenaresse moet overleggen, want het lijkt me erg vervelend als je dit steeds hebt.. En tot die tijd gewoon negeren lijkt me het beste

Sily

Re: Wat te doen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 19:40

Je kan eens aan de eigenaresse vragen of je een borstel in je hand mag houden als je langs haar loopt in de box.
Op het moment dat ze dan naar voren springt draai je je hand om en houdt deze iets naar voren, zodat ze als het ware in de borstel hapt.
Het is niet echt pijnlijk, meer de schrik, maar heb het zelf bij 1 paard gedaan en na 3 keer was het over.

Buiten in de wei denk ik dat negeren idd de beste optie is, als ze toch naar je toe komt maak je dan wat groter en kijk haar recht aan, dit werkt meestal wel, maar zolang zeniet naar jou toe komt gewoon negeren.

_hill_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 20:08

Sinds ze 2 jaar is doet ze dat! Ik mag natuurlijk niet laten merken dat ik bang ben, maar zo langzamerhand vind ik het niet echt fijn meer!

Brabantje

Re: Wat te doen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:56

Ik zou veel tijd met haar doorbrengen. Gewoon beginnen met rustig praten en vertrouwen winnen en dat zo opbouwen
Succes

Wiesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 15:02

Als het een paard is waar je verder niks mee hoeft te doen kun je het toch gewoon negeren? ze zal echt niet door de wand komen, dit is meer een vorm van aandacht vragen.

Serval

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:17

Wiesje schreef:
Als het een paard is waar je verder niks mee hoeft te doen kun je het toch gewoon negeren? ze zal echt niet door de wand komen, dit is meer een vorm van aandacht vragen.

Hier ben ik het helemaal mee eens.......het is gewoon een manier van aandacht vragen.....positieve of negatieve aandacht maken voor dit paard blijkbaar niet uit.....ze zal regelmatig door dit gedrag een vloek te pakken hebben denk ik zo.....gewoon negeren en niet terugdeinsen eventueel als ze echt probeert te bijten niet terug springen maar naar voren stappen haar terrein in.......van een afstand is het makkelijker gezegd dan gedaan en ik weet ook niet hoe moedig je bent maar goed even al succes.