Hoi.
Ik werk op een kinderboerderij en ik verzorg 2 shetlanders.
Donderdagmiddag: Ik was klaar met mijn 2 verzorgshets.. Ben (men)hoofdstel in gaan vetten. De beheerder kwam naar me toe en zei: Er komt vandaag een nieuwe pony! Ik was helemaal blij. *o/* De kinderboerderij sluit om 5 uur, ik ben gebleven omdat ze om 6 uur kwam. Ik heb het me helemaal voorgesteld hoe het met hem zal zijn.
Zes uur: Er kwam eindelijk een trailer het erf oprijden. Superblij liep ik er naar toe. En daar kwam ze.. uit de trailer. Een prachtige shetlandmerrie. Ze was super mooi. Een bruinbonte!
Ze is op de wei gezet naast de andere pony's. Zodat ze aan elkaar kunnen wennen. Vrijdag: Ik kwam snel op de kinderboerderij en ik dacht.. Ik laat haar even wennen aan de omgeving. Ik kom in de wei en Ik krijg haar niet te pakken. Ik heb er hulp mee gevraagt.
VRAAG 1: WETEN JULLIE HOE IK HAAR GOED UIT DE WEI KAN HALEN? iK MAAG HAAR NIET AAIEN, EN BIKS REAGERT ZE OOK NIET OP. WETEN JULLIE IETS??? Ze heeft nu trouwens een halster om maar dan is het nog moeilijk omdat je haar niet mag aaien..
Ik heb haar geborsteld. Op haar kont mag je niet komen. Dan trekt ze haar hele bilen bij elkaar. Hoevenkrabben ging helemaal niet. Het blijkt dus dat de hoevenzo goed als nooit gekrabt werden.
VRAAG 2: HOE KUN JE HAAR GOED LEREN WENNEN AAN HOEVENKRABBEN???
Even een rondje gestapt zodat ze aan de omgeving went..
vragen voor de toekomst..
VRAAG 3: HAAR VORIGE EIGENAAR VERTELDE OOK DAT ZE NIET VAN WATER HOUDT.. MAAR HET IS TOCH GOED ALS JE HAAR EENS LKKER DE BENEN AFSPUIT NAAR HET RIJDEN? OF IN DE ZOMER LEKKER WASSEN? HOE KUN JE HAAR RUSTIG LATEN WENNEN AAN WATER???
Sorry voor het verhaal,, maar dan weten jullie hoe het allemaal is gegaan.
Ik stel af en toe makkelijke vragen maar ik wil zoveel mogelijk goed den met de pony's

ook borstelen ging goed. op haar kont mag ik haar al zo goed als borstelen. Ik ben nu druk bezig om haar aan haar nieuwe omgeving te alten wennen.