12 jaar niet gereden en nu weer aan de start

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jacco_h

12 jaar niet gereden en nu weer aan de start

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 12:44

Ik ben bezig met het kopen van een paard om weer wedstrijden te gaan rijden (dressuur en springen)

Nu heb ik 12 jaar niet gereden.

Bij navraag blijkt dat als ik het paard koop wat ik op het oog heb ik in de L1 of de L2 MOET starten.

Beetje krom toch?

Ben ik blij dat ik toen niet de overstap gemaakt heb naar de M1 (waar ik toen genoeg winstpunten voor had) dan had ik nu uit moeten komen in de L2 of M1.

Voordeel is wel dat ik niet het benodigde winstpunt moet halen voor het springen omdat ik L2 startgerechtigd ben

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 12:50

Je kan natuurlijk wel dispensatie aanvragen. Dan heb je kans dat je gewoon B mag gaan starten.
Ik zou het zelf niet doen, het niveau van de nieuwe L1 proeven is niet hoog. Als jijzelf en je paard al veel ervaring hebben op wedstrijd moet het kunnen

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:43

Ik zou poersoonlijk zowiezo een half jaar of een jaar uittrekken om weer lekker te kunnen rijden, voordat ik een startkaart aan zou vragen. 12 jaar is wel een hele lange pauze.

jacco_h

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 13:46

Ik ben reeds weer begonnen met rijden en heb gemerkt dat het net als fietsen is, je verleert het niet.

ik krijg prive lessen en zal zowieso deze zomer weer aan de start staan. volgens instructrice moet dat ook geen probleem zijn.

De vraag is nu alleen in welke klasse. L1 moet kunnen, maar met extra training moet de L2 ook weer lukken

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 07:44

Als schrijver merk ik dat de L2 echt strenger beoordeeld wordt dan de L1. Je kan w.s. best L2 starten maar een WP zal niet gemakkelijk worden tenzij je echt alle onderdelen op een correcte manier uit kan voeren.
Mijn dochter rijdt L1 en daar wordt veel meer vergeven en komt er sneller een 7 te staan.
Advies kan ik je dus niet geven, wel zou je de KNHS even kunnen bellen en vragen wat zij nog van jou in hun archief hebben, grote kans dat er niks meer bekent is en je gewoon B mag starten.

jacco_h

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 08:14

Ik heb mails uitgewisseld met de KNHS en ik MOET met een paard dat reeds L2 gereden heeft in de L1 of L2 starten. (kijk op de link onder mijn berichten voor de mailtjes)

Ik hoef niet zo snel een wp te halen. Maar ik rij niet zo heel veel wedstrijden door onregelmatige diensten op mijn werk. Dus voor ik over zou mogen naar de L2 zou erg lang duren.

Voordeeltje is wel dat ik gelijk mag starten met springen omdat ik aan B+1 voldoe

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 13:19

Als je in de L1 start, mag je volgens mij versneld promoveren naar de L2. Dit komt omdat je volgens de reglementen startgerechtigd bent in de L2. Je hoeft dan niet al je punten in de L1 bij elkaar te rijden, maar mag over naar de L2 als je vindt dat je er zelf klaar voor bent.

Ik heb zelf mijn jonge paard eerst in de B gestart en ben versneld gepromoveerd naar de L1. Zo kon het paard eerst rustig wat ervaring opdoen en hebben we toch niet eerst 10 winstpunten te rijden.

ollysgat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:16

leuk dat je weer gaat starten wat raar dat je daar in moet starten