Hoe zat het nu met de cap 'verplicht' regels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 11:48

Oh dat geloof ik wel LDRD, dat veel mensen een ander aansprakelijk stellen. In februari 2005 is er met mijn paard en de toenmalige bijrijdster een ongeluk gebeurd. De afspraak is dat er alleen gereden wordt onder mijn toezicht wat op die avond niet gebeurde. Daarbij zou ze het paard ook alleen longeren, toch stapte ze op terwijl er niemand aanwezig was. Je staat raar te kijken als je op je werk telefoon ontvangt dat je bijrijdster per ambulance afgevoert is. Gelukkig mankeerde de baby niets. De onkosten zijn vergoed door haar eigen verzekering. Al hadden wij gezegd dat we verzekerd zijn, onze verzekering kwam er opterug door te zeggen dat ze op eigen risico reed. Stel dat het omgekeerde gebeurd was, zij kwam er goed vanaf maar het paard niet? Dan is het toch ook mijn risico dat ik haar erop liet rijden en dan kan ik toch terug vallen op mijn eigen verzekering?

LDRD

Berichten: 9879
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Hoe zat het nu met de cap 'verplicht' regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 11:56

Ook hier weer mijn vraag: wát voor eigen verzekering heb je daarbij op het oog?
Dat is misschien niet helemaal duidelijk voor iedereen, maar dat maakt nogal wat uit namelijk.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 12:29

Ik heb alles lopen via interpolis.

LDRD

Berichten: 9879
Geregistreerd: 04-02-04

Re: Hoe zat het nu met de cap 'verplicht' regels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 15:53

Het gaat me om de soort verzekering, niet zozeer de maatschappij, hoewel er 3 grote zijn waarvan ik dingen met zekerheid kan zeggen.

Joosh
Berichten: 246
Geregistreerd: 08-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 16:58

En hoe zit dat dan met een 'oude' cap. Als je niet op hebt ben je dan verzekerd voor lichamelijk letsel en andermans eigendommen/letsel?

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:10

Dat heeft te maken met de soort verzekering

Tsja interpolis, glas helder *sneupt de papieren door in de hoop wat te vinden*

Misteryke
Berichten: 521
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: belgië

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:26

een lesgever waarvan ik nog les heb gekregen is ooit verantwoordeijk gesteld na een val tijdens zijn les waarbij het kind dat viel achteraf is gestorven aan hersenletsel dacht ik. is ondertussen ook al weer enkele jaartjes geleden en weet ook niet of hij allen verantwoordelijk is gesteld voor het neit dragen van cap maar weet wel dat na dit ongeval er niemand nog moest proberen om zonder cap op paard te stappen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Hoe zat het nu met de cap 'verplicht' regels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 17:47

LDRD schreef:
Het gaat me om de soort verzekering, niet zozeer de maatschappij, hoewel er 3 grote zijn waarvan ik dingen met zekerheid kan zeggen.

Aansprakelijkheidsverzekering?
Je eigen 'gezondheids'verzekering? (vast een andere naam voor, maar daar komt mijn hoofd momenteel niet op ) (bb)