ik heb ze nu ongeveer 3 weekjes. ik heb ze helemaal op maat laten maken met 2 soorten leer (kalfs en rund), een speciale sluiting en de voet is ook helemaal op maat gemaakt omdat 2 ongelijke voeten heb je kunt ze ook krijgen met alleen rundleer, dit is ook goedkoper. je voelt helemaal niks van de rits aan de binnenkant. maar welke ben jij van plan te gaan kopen? met 2 of 1 soort leer?
even een fout bij jou weghalen, hij bestaat er met rundleer, dan is ie wat goedkoper en met kalfsleer, hierbij is de binnenkant extra zacht en de buitenkant verhard dus ook gewoon uit 1 soort leer.
ik wil graag de rundleer is iets minder kwetsbaar als kalfs (al zit klafs wel lekkerder)
ze zaten in het begin vreselijk! alsmaar zere voeten en heel m'n voeten zaten vol met pleisters om de pijn te verminderen. ze doen nu wel minder pijn, maar ze moeten natuurlijk altijd eerst worden ingelopen. ik heb er een bootcare set gratis bijgekregen om ze schoon te maken en goed glanzend te houden.
ik wil graag de rundleer is iets minder kwetsbaar als kalfs (al zit klafs wel lekkerder)
ben ik het niet helemaal mee eens... ik heb nu kalfsleren petrie's, maar deze blijven een stuk mooier dat mijn goedkopere rundlederen petrie's. ook zitten ze een stuk prettiger!
ik heb 2 soorten leer gekozen omdat ik haast geen gevoel had bij m'n andere laarzen, die alleen van rundleer waren gemaakt. ik voelde niet wanneer ik been gaf. en nu voel ik dat wel beter.
Ik heb laarzen van Königs, helemaal van kalfsleer. Ze bevallen heel erg goed. Ze zijn intussen 7,5 jaar oud en nog heel goed. Ik draag ze wel alleen als ik op het paard zit en dus niet in de stal en zo.