ndg ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bumba01

ndg ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 16:43

Hoi,

Bij het paspoort van bonita zat ook een soort paspoortje van de NDG. Daarin stonden de adressen van de 2 vorige eigenaars van Bonita.

Maar wat is de NDG? En kun je bij hun ook je pony op eigen naam laten zetten? Of moet dat bij de stamboom waar je pony bij ingeschreven is ( bij mij is dat NHS, maar die van mij is geen hackney, beetje raar dus )

Gr Sharona

Beppeke

Re: ndg ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:09

Hoi,

Volgens mij is het NDG, de nederlandse databank voor gezelschapsdieren, daar staan alle dieren geregisteerd die gechipt zijn.
Ze hebben geloof ik ook wel een internetsite, misschien kun je daar wat meer op vinden.

Serval

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 22:18

Klopt helemaal

rhijnauwen

Re: ndg ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 07:12

Beppeke schreef:
Hoi,

Volgens mij is het NDG, de nederlandse databank voor gezelschapsdieren, daar staan alle dieren geregisteerd die gechipt zijn.
Ze hebben geloof ik ook wel een internetsite, misschien kun je daar wat meer op vinden.

en voor het gemak de site erbij: http://www.databankgezelschapsdieren.nl/

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 12:38

huh? sinds wanneer worden paarden bij de NDG gechipt? kan dat ook al? of is dat nog van vóór de paspoorttijd?

Riëtte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:29

cissy schreef:
huh? sinds wanneer worden paarden bij de NDG gechipt? kan dat ook al? of is dat nog van vóór de paspoorttijd?

Ik heb mijn paard daar ook aangemeld hoor.
Ik heb tevens het chipnummer opgestuurd naar het stamboek, maar als extra ook laten registreren bij de NDG.
Mocht mijn paard worden gestolen en aangeboden voor verkoop, kan men altijd mijn gegevens achterhalen via bovengenoemde site.
Is wat extra info.

Zoek anders eens op jouw paard zijn chipnummer, grote kans dat die daar ook gewoon ingeschreven staat (als het goed is gebeurt dat met alle in nederland gechipte dieren).

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:19

als ik het nummer van mijn paard invoer. en druk op ok, krijg ik dat de pagina niet weergegeven kan worden