Wie start er Pavo cup?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bombarie

Wie start er Pavo cup?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 16:40

Ik zit er aan te denken om me in te schrijven voor de Pavo cup voor jonge paarden, heeft iemand hier ervaring mee?

Ik zit alleen een beetje met een dilemma, ik woon nog in noord-holland maar ik ga me inschrijven in Nijmegen omdat ik daarheen ga verhuizen einde zomer. Het zou mijn paard zijn eerste wedstrijd zijn en anders sta ik een jaar lang voor niets in Noord-Holland ingeschreven..

Denken jullie dat ik in Nijmegen bij een rijvereniging kan zitten maar toch in Noord-Holland kan starten? Ik heb nog geen wedstrijden gereden dus vergeef me als ik oerdomme vragen stel!

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:03

Misschien niet het antwoord op je vraag, maar waarom zou je in godsnaam als eerste wedstrijd de pavo cup willen rijden?
Hoe het met de rijvereniging zit zou ik zo niet precies weten.

vallie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:04

Hoi Bombarie, mijn paard gaat ook! Wordt ook zijn eerste wedstrijd maar vraag het je instructrice, die heeft er wel ervaring mee! Mijn paard vond het erg spannend bij jullie op stal!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:01

volgens mij heeft het niets met rijverenegingen etc te maken, het is volgens mij iets wat daar helemaal los van staat.
je kan het wellicht doen voor de ervaring op vreemd wedstrijd terein!

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:25

Volgens mij hoef je geen startkaart te hebben voor de pavo cup.

De paarden moeten toch wel 4 jaar oud zijn?

pimpeloentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:48

Ze moeten idd 4 jaar oud zijn.

Voor de rest maak je alleen een kans als je een paard hebt dat zijn voorbenen tussen zijn oren kan leggen, en een bekende ruiter er op neer zet. De pavo wordt niet voor niets voorbeenzwaai competitie genoemd. Vreselijk Ik ken zat goede ruiters die de competitie mijden, alleen maar vanwege de vreselijke instelling. Voor een amateur ruiter zal het misschien nog wel leuk zijn, en het stikt er van de standaard Gribaldi's en Krack C's Gelukkig beginnen ze daar wel doorheen te kijken

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 07:12

4 of 5 jaar

je hebt 2 rubrieken, 4 jarige en 5 jarige.

pimpeloentje:in veghel reden vorig jaar ook wat bekenderen mee, maar zovel ik me kan herinneren wonnen die niet hoor!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 07:18

Je kunt gewoon in Noord-holland meedoen. Pavo-cup staat helemaal los van het normale wedstrijdgebeuren. Paard van Rocky(?) heeft vorig jaar ook in Noord-holland gelopen ipv in verwegistan.

Er is ook een oefenavond voor mensen die in Noord-Holland aan de pavo-cup meedoen, dat is misschien wel een goed idee.

Trudy_dJ

Re: Wie start er Pavo cup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 07:23

Ook mijn merrie gaat mee doen met de Pavo Cup. Het is een 4-jarige.
Ze gaat starten in Exloo. Terwijl ze in Noord Brabant staat gestald. Er is gekozen voor Exloo omdat die pas in augustus is, zodat ze nog de tijd hebben om de puntjes op de I te zetten.

Hieronder heb ik net een topic over haar gestart.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=587981&hilit=

jaggie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 07:29

je moet overigens wel een startkaart als combinatie met het desbetreffende paard hebben. op www.kwpn.nl kun je het hele vraagprogramma lezen (evenementen-->paardendagen--> pavo cup)

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:10

jaggie schreef:
je moet overigens wel een startkaart als combinatie met het desbetreffende paard hebben. op www.kwpn.nl kun je het hele vraagprogramma lezen (evenementen-->paardendagen--> pavo cup)

Dit klopt inderdaad. Binnenkort zal er In de Strengen ook een inschrijfformulier komen te staan. Dit moet je invullen en opsturen. Eerder mag je niet mee done.

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 11:22

gomir schreef:
Er is ook een oefenavond voor mensen die in Noord-Holland aan de pavo-cup meedoen, dat is misschien wel een goed idee.

Weet jij toevallig wanneer die oefenavond is en waar/wanneer in te schrijven?

vallie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:37

Ja, lijkt me ook handig om te weten!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:48

-Oefenavond Pavocup 20 juni te Midden Beemster.
Aanvang 19.00 uur o.l.v. De heer F. Jespers

Is alleen open voor combinaties die meerijden op de pavo-cup in de beemster en kost tien euro per paard. Je rijdt net als op de pavo met zijn drieën in de baan.

Stond vorige keer in de IDS bij het regionieuws. Weet alleen uit mijn hoofd even niet bij wie je in kan schrijven. (heb er zelf verder niet zoveel belang bij)

vallie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 09:22

Dank je voor de info Gomir!

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 14:26

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 14:59

Bedankt gomir! Heb me opgegeven voor de oefenavond.

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:19