vraagje over lichte tour, zware tour, intermediare...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nini_2008

vraagje over lichte tour, zware tour, intermediare...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 20:05

Hey hey,

ik ben een beetje in de war er wil graag weten hoe het nou precies zit met de hoge dressuur klasse.
ik weet dat na de z1, z2 => zz-licht en dan zz-zwaar komt
maar daarna komt de lichte tour (prix saint george)
als hoogste heb je de zware tour (grand prix)
maar dan is er ook nog het Intermédiare I en II (Midden Tour)
zit dat dan tussen de prix saint george en de grand prix? soms hoor is ook weer dat Intermédiare I onder de lichte tour valt en II onder grand prix
en soms hoor of lees ik zoiets dat men in de lichte tour prix saint george en intermediaire rijdt..
is het nou zo dat je na de prix saint george de intermediare I moet rijden, daarna II en daarna mag je grand prix rijden? of ga je na de prix saint george meteen naar de grand prix?
en waarom hoor je nooit iets over de intermediare?

ik hoop op wat verheldering

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 07:48

Intermediaire I is inderdaad lichte tour niveau, maar dan een andere proef (of die moeilijker is weet ik niet). Wil je vervolgens Grand Prix gaan starten, dan moet je eerst 60% halen in de Intermediair II, dat is dus een soort tussenklasse. De meeste ruiters starten na het behalen van minimaal 60% dan ook meteen Grand Prix.

RuizSoler

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:36

Precies, volgens mij is Intermediaire wel moeilijker maar als je het wil weten kan ik het wel vragen, ken namelijk iemand die met de enigste friese hengst van de wereld Intermediaire I rijd en bijna naar de II mag! Zij zei ook; als ik 60% heb behaald ga ik direct naar Grand Prix, eigelijk is het dus een soort toelatings exame

Nistria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:59

inter1 is nog LT maar is iets moeilijker dan de PSG, zit bijvoorbeeld een serie om de 2 en hele pirouettes is.
met 1x 60% in de PSG mag je inter 1 starten
in de inter2 zitten al stukken piaff en passage als ik het goed heb.

de proeven staan op www.zzgp.nl

Nistria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 09:04

pinda_timo__ schreef:
ken namelijk iemand die met de enigste friese hengst van de wereld Intermediaire I rijd en bijna naar de II mag!

volgens mij mag je met 1x 60% in I al naar de interII

nini_2008

Re: vraagje over lichte tour, zware tour, intermediare...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 13:20

okee bedankt al allemaal, het is al een stuk duidelijker

al je dus de zz-zwaar uit heb gereden, dan rij je de prix saint george, heb je 60% gehaald, dan mag je intermediaire 1 starten, heb je daar 60% dan mag je intermediaire 2 starten, moet je daar dan ook 60% hebben voordat je naar de grand prix mag?

maar dan kan je dus best snel in de grand prix komen, als je paard op dat niveau is, want als ik uitslagen enzo zie dan haalt bijna iedereen wel boven de 60% in de intermediaire, en prix saint george?

RuizSoler

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:47

Nou toch is het best moeilijk om daar te komen lijkt mij.. maar inderdaad als jij en je paard het niveau aan kunnen ben je zo Grand Prix.. ik bedenk me net dat ik ook de jongste Grand Prix ter wereld ken.. haha Diederik Silfhout!

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 15:05

inderdaad, als je eenmaal in de lichte tour rijdt, dan hebben de meeste ruiters wel een dermate niveau dat ze 60% kunnen halen. De weg er naartoe is moeilijker, gezien de resultaten in de zz-licht en zz-zwaar.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:45

pinda_timo__ schreef:
Nou toch is het best moeilijk om daar te komen lijkt mij.. maar inderdaad als jij en je paard het niveau aan kunnen ben je zo Grand Prix.. ik bedenk me net dat ik ook de jongste Grand Prix ter wereld ken.. haha Diederik Silfhout!

Volgens mij stond die titel op naam van Thamar Zweistra?

Nistria

Re: vraagje over lichte tour, zware tour, intermediare...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:00

nini_2008 schreef:

maar dan kan je dus best snel in de grand prix komen, als je paard op dat niveau is, want als ik uitslagen enzo zie dan haalt bijna iedereen wel boven de 60% in de intermediaire, en prix saint george?

dit is wel erg makkelijk gezegd...
als je dan ook naar de andere uitslagen kijkt, zie je dat ongeveer 15 tot 20% net 60% haalt in het ZZlicht, dan haalt nog eens het zelfde percentage een winstpunt in het ZZ-zwaar..
dan blijven er dus niet veel over..
maar als je dat niveau door bent, heb je je paard gewoon goed voor elkaar!

asjemenou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:14

Sammie schreef:
pinda_timo__ schreef:

Volgens mij stond die titel op naam van Thamar Zweistra?

Je zegt het zelf al, STOND!
Dat was voordat Diederik GP reed.

Nistria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 16:17

pinda_timo__ schreef:
ik bedenk me net dat ik ook de jongste Grand Prix ter wereld ken.. haha Diederik Silfhout!

je kent m alleen niet bij naam!
Diederik VAN Silfhout

RuizSoler

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:57

Nistria schreef:
pinda_timo__ schreef:
ik bedenk me net dat ik ook de jongste Grand Prix ter wereld ken.. haha Diederik Silfhout!

je kent m alleen niet bij naam!
Diederik VAN Silfhout

Ik les bij zn vader of.. meestal tenminste nu al even een tijdje niet meer.. en die van? nou nou wat een straf (a)

Nistria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 11:54

pinda_timo__ schreef:

Ik les bij zn vader of.. meestal tenminste nu al even een tijdje niet meer..

dat is wel een héle duidelijke zin! (maar ik snap m)