Laarzen inlopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jiske_Nilis

Berichten: 665
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 08:59

het is idd best verschillend
die van mij zaten binnen 1 of 2 weken al lekker

Ir111

Berichten: 12004
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Laarzen inlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:00

ZeFaNa schreef:
Ze zijn zeker niet duur, ze waren 188 euro en ik had nog de mazzel dat er 10 % vanaf ging ivm bedrijfsopening.


Oh, misschien heb ik dan andere (of ik heb heeeel erg pech gehad) want de mijn waren bijna 300...

zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Re: Laarzen inlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:17

Petrie Perfect (art.no.: 40110)
Elegante rijlaars met een sterk gevormde schacht. Hoog opgesneden zijkant en een extra hoog contrefort. Gemaakt van eersteklas rundleder. Makkelijke instap. Natuurlijk leverbaar in een uitgebreid maatsysteem. Belt u ons gerust voor uw maat of klik hier om deze on-line te bekijken.
€ 209.95
Afbeelding

bron: divoza

Ik heb gewoon deze....

Ir111

Berichten: 12004
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:30

Ah! Wat speurwerk levert op dat ik de Petrie Standaard heb!

zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Re: Laarzen inlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:33

Ah gelukkig maar, want dat scheelt nogal wat.

magicrover
Berichten: 1077
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: klein huisje in het bos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:50

Gewoon dagelijks een stukje mee lopen en natuurlijk ook mee rijden. Zorg dat je ze thuis aan doet met rijden, zo wen je er aan als je wedstrijd hebt. Ik heb er 1.5 maand over gedaan. Ga aub niet aan de gang met afgewerkte olie. Sommige menen dat ze daar soepeler van worden. Je zou dan de hele laars ook de binnenkant in moeten smeren. Een stalgenootje van mij was zo slim om dit te doen. Niet dus!!!!!

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Laarzen inlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:32

Ik heb ze 2 maande ingelope zeg maar, ik bedoel.. Na 2 maanden zaten ze lekker. 2 jaar is echt onzin!

Yaavie
Berichten: 13
Geregistreerd: 12-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:56

2 jaar is echt onzin inderdaad! 1 maand is voldoende, op zn langst 2 maanden. Hangt er natuurlijk ook vanaf hoe vaak je ze aan doet. Ik had de eerste week er in de regen mee gereden, ff goed ingevet daarna en ze zaten daarna gewoon echt super naar me voeten. Weet niet of het door de regen kwam of dat mijn Petrie laarzen zo goed waren!!!

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 17:12

Ik heb ook gehoord dat als je je laarzen onder de douche aandoen helpt... Weet iemand dit?

_Nicky

Berichten: 5132
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Laarzen inlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:14

Ik heb ook de Petrie Perfect, en ze waren bij mij in 4/5 weken ingelopen, had ze ongeveer 2 uur op een dag aan (fietsen en traplopen ermee).
Twee jaar is dus complete onzin!

Maastricht17
Berichten: 118
Geregistreerd: 12-07-05
Woonplaats: Maastricht

Re: Laarzen inlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:26

wat een leuk topic, ik heb vanaf vandaag Könings *trots*
Ik heb het er uitgebreid met die man van de laarzen overgehad en hij zegt rijlaarzen zijn gemaakt om mee te rijden. Je moet er dus echt NIET: veel op gaan lopen, fietsen of traplopen. Het kan niet echt kwaad, maar veel goeds doet het ook niet.
En geloof me konings zijn hard...

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 08:25

Ik ben er meteen mee gaan rijden en dat was vreselijk!! Echt waar maar dit werkt het beste. Na 1 week zaten ze prima!

Absoluut GEEN 2 jaar!! Dat zal even lekker worden!! haha

Gewoon doen hoor!! Heerlijke dingen zijn het!

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 12:12

Oke bedank voor alle goede reacties, heb er echt wat aan!!
Ik denk dat ik wel rijlaarzen gaan doen ipv chaps.
Dan ga ik er gewoon direct mee rijden, en als ze goed ingereden zijn gebruik is ze alleen nog met wedstrijden.
En af en toe ook met gewoon rijden, anders moet het weer zo wennen op de wedstrijd.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Re: Laarzen inlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:58

Ik had mijn leren laarzen van Derby binnen 2 weken ingelopen.
Ik heb ook helemaal geen last gehad van knellingen enzo. Alleen dat hij in het begin wat te hoog was en onder mijn knieschijf duwde.

Chntl_Zrro

Berichten: 272
Geregistreerd: 07-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:49

Ik m0et het d0en met rubberen laarzenIk m0et het d0en met rubberen laarzen

Chntl_Zrro

Berichten: 272
Geregistreerd: 07-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:49

oohww heb dubbele zin

Maastricht17
Berichten: 118
Geregistreerd: 12-07-05
Woonplaats: Maastricht

Re: Laarzen inlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:23

Ik heb momenteel open knieholtes van de eerste keer met mijn nieuwe laarsjes

Maar wie mooi is moet pijn lijden.

Als je erg veel last hebt van je knieholtes kan je trouwens altijd overwegen om tijdelijk een hakje in je laars te leggen.

p.s. otje1992, geen mns taal aub

millennium

Berichten: 2590
Geregistreerd: 07-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 23:22

Ik heb nu mijn Petrielaarzen (anky's) een jaar lang, en ze zijn nu goed ingelopen. Ik heb wel de eerste paar maanden erg last gehad van mijn knieholtes, net zoals Maastricht17 al zei. Bij mij lagen ze ook open, en bij mn enkels zaten blauwe plekken. Letterlijk pijnlijden dus. Nu lopen ze echter helemaal toppiejoppie!
(nog even een ps'je: in het begin kon ik niet eens mn fiets gebruiken omdat ik mijn benen niet kon buigen. (Ze "sneden/drukte" in m'n knieholtes). Ook met het rijden moest ik geholpen worden met opstijgen...dik voor banketstaaf dus, mwuahaha)

zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Re: Laarzen inlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 11:59

Ik had gister mijn laarzen voor het eerst aan met rijden en ik was wel blij dat ze nog zo stijf zijn, want kreeg tijdens het rijden 2 trappen van ander paard tegen mijn been. Het deed heel veel pijn en is blauw maar denk dat mijn laarzen het wel een stukje hebben tegen gehouden

_Jennifer_

Berichten: 2965
Geregistreerd: 23-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 14:01

goh, met mijn cavallo's heb ik een maandje en kon er gewoon ook al meteen mee rijden enzo, ze zaten dan wel wat minder lekker, maar ik kon er mee rijden het is van een steviger soort leer ook. Dus ik weet niet hoe je aan 2 jaar komt? ik heb dan wel geen ervaring met petrie hoor, maar 2 jaar lijkt mij wel erg veel! Maarja, mijnes waren ook iets te groot en ik had zooltjes van ongeveer 1 cm erin gelegd, zodat ze wat minder in mijn knieholtes zaten .. speel ik dan vals of niet?

Ir111

Berichten: 12004
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 08:11

dondahsteen schreef:
Ik ben er meteen mee gaan rijden en dat was vreselijk!! Echt waar maar dit werkt het beste. Na 1 week zaten ze prima!


Heb nu ook 2x gereden met mijn nieuwe laarzen en aaauuuuwwwww, ik heb PIJN! Maar ja, ffkes doorzetten hè?

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 09:23

ik heb ook de petrie perfect...
Geen blaren gehad, niet ingelopen, gewoon meteen mee gaan rijden. Gaan met die banaan In het begin vond ik het alleen wennen dat mijn benen 'strak ingepakt' zaten. Bij mijn rubberen laarsjes had ik altijd super veel ruimte over, dit was bij de leren laarzen niet zo, die sluiten mooi aan. Voor mijn gevoel zat ik dus heel erg opgekropt, terwijl ik er alleen maar even aan moest wennen Nu wil ik niet anders! haha.
Ze zitten nu hartstikke fijn! Ik denk dat ik ze een half jaar heb. Ze waren na een maandje (zonder inlopen, alleen rijden dus) lekker naar mijn benen gevormd. Verder geen blaren of pijntjes aan over gehouden.
Tussendoor heb ik ze goed ingevet om ze soepel te houden.

Ir111

Berichten: 12004
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 09:33

Ik rij er ook alleen maar mee maar heb echt beurse plekken. In mijn knieholtes (ik heb al zooltjes en hakjes erin) en vooral op mijn scheen waar de laars indeukt iets boven je enkel zeg maar. Brr...