zwanger en rijbroeken ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Dunja_

zwanger en rijbroeken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 09:28

Waar reden jullie in toen jullie zwanger waren?
bestaan er zwangerschapsrijbroeken ?

Ik ben pas 11 weken maar ik kan mijn knoop nu al niet meer dichtdoen zonder dat ik iedere 5 minuten naar de wc moet gaan

Hoop dat jullie tips hebben....

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 10:03

Ik draag op stal een skionderbroek, dus een lange broek die je onder je skipak aantrekt. Die heb ik ooit voor 30 Euro ofzo in de Decathlon gekocht en die reden zo fijn dat ik ze zelfs op concours aan heb gehad (waar niemand zag dat het geen rijbroek was )
Ben nu 20 weken en heb er gisteren mee op mijn driejarige gezeten en dat ging dus nog best.

viv1982

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:32

Bij www.xlequestrian.nl kan je een speciale rijbroek laten maken. Kost wel wat, maar kan na je zwangerschap weer vermaakt worden...

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 16:06

viv1982 schreef:
Bij www.xlequestrian.nl kan je een speciale rijbroek laten maken. Kost wel wat, maar kan na je zwangerschap weer vermaakt worden...

denk dat dat wel iets te duur voor mij gaat worden, ik heb natuurlijk geen idee hoe dik ik ga worden, maar dan zou je hem misschien wel 2 keer moeten vermaken en dan na de bevalling nog een keer, denk niet dat ik dat kan betalen.

__baron__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 13:21

je kan er ook zelf 1 maken hoor van een hele oude rijbroek bijvoorbeeld dan zet je er gewoon een "band" aan, het is even knutselen maar wel het goedkoopst...

een baby krijgen is tenslotte al duur genoeg ben nu 27 weken zwanger en dat merk je toch aanzienelijk in de portomonee

liloenstitch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:04

Ik zat te denken om misschien een legging te kopen. Moet dan natuurlijk wel lekker elastisch zijn. Aan de bovenkant kan ik altijd het elastiek halen of eventueel vervangen door een ander minder strak elastiek.

Ik moet zeggen dat ik het ook wel lastig vind hoor. Daarbij ook nog omdat je niet weet hoe lang je met zo'n broek zal doen. Omdat het niet meer prettig voelt om te rijden bedoel ik.

Ik hoop in ieder geval nog lekker lang door te kunnen rijden.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 16:04

reed toen met legging tis ff wennen.
glijd wat door het zadel, zeker als je normaal met een broek met lederenzitting rijd.
het is een makkelijke en goedkope oplossing

Riëtte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:26

Bij mijn oudste rijbroek had ik de rits eruit geknipt, en daarnaast ook "de buik" ronding tot aan de zijnaad. Een stuk tricot erin gezet, bovenkant omgezoomd en knoopsgatelastiek erin.
het tricot was bij mij ietwat te slap, zodat de rijbroek wel wat afzakte, maar dat heb ik weer opgelost door er bretels bij om te doen (ik had er toch altijd wat langs overheen)|.
Zo heb ik er al 2 zwangerschappen mee gereden, beide tot in de 7e maand, en toen was ik echt al heel dik....

Bjarni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 12:33

Iemand die ik ken had gewoon de rits open, riem erom en dan een doek eronder.. Zag er niet uit (dus altijd iets langs erover) en kan volgens mij nooit lekker gezeten hebben, maar geloof dat zij er redelijk tevreden over was.