maar is het niet zo dat er te makkelijk een winstpunt gaat naar een combinatie die eigenlijk nog niet klaar is voor de betreffende klasse?
Er wordt toch redelijk vaak het verschijnsel genoemd dat iemand M rijdt, die daar eigenlijk niet thuis hoort.
Maar als ik soms naar mijn eigen punten kijk... (ok, soms vind ik ook dat ik hoger verdien dan ik krijg, maar gebruik nu even wat voorbeelden als illustratie)
Vorig jaar, laatste keer voor mijn paard geblesseerd raakte. Ik had vieren voor mn wijken (l1), onvoldoendes middengalop en eerste met 166 pnt.
Nu weer, 4en voor wijken, middengalop nog niet goed: winst en 2e plaatsen.
afgelopen weekend: ik was zelf echt niet tevreden, hele, hele matige proeven naar mijn idee en weer 2x winst. (wel ook terecht maar net en met 6jes (overigens nu wel voldoendes voor wijken)
Maar, omdat de rest dan wel goed is, krijg ik (en met mij vele anderen) dus winst, terwijl de oefeningen passend voor de klasse niet in orde zijn.
Een paard dat eigenlijk nog niet heel bevestigd is in galop (voor middengalop op de volte is de balans er nog niet) wordt feitelijk wel door gestuurd naar de volgende klasse (waar hij waarschijnlijk met een beetje getruct rijden ook nog wel door komt.)
Nu zie ik in dat mijn paard absoluut nog niet klaar is voor die volgende klasse, en ik zal dus ook zeker niet met 10 punten meteen over gaan, maar hoeveel doen dat wel? En kan je ze ongelijk geven als ze wel steeds in de prijzen vallen? Dat geeft feitelijk toch het gevoel dat je 'goed' bent...
Om vervolgens in het M keihard vast te lopen...
Nu is dit geen oproep om maar lager te gaan punten hoor
Puur iets waarover ik laatst zat te denken en waarover ik de meningen van anderen wel eens wil horen.