Wat vinden jullie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laboum

Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 22:53

Iemand bij wie ik met mijn 1e paard op stal heb gestaan heeft een prachtige 2-jarige KWPN hengst op stal uit eigen fok. Als veulen vond ik het al een plaatje om te zien en ga morgen ook weer even bij Zozo kijken. Hij is bruin met een wit kolletje, lekkere dikke manen en staart en zijn stokmaat is nu ongeveer 1.60m. Zelf ben ik 1.68m.

Ik ben fanatiek dressuur, maar Zozo is dressuur/springgefokt. In zijn bloed zit in elk geval Haarlem, die andere weet ik zo even niet.

Als ik morgen bij hem ga kijken dan wil ik graag zien hoe hij in de omgang is (zelf er even wat meedoen) en zijn bewegingen zien.

De eigenaresse weet dat Zozo het super bij mij zou krijgen en dat vindt ze heel belangrijk. Als ik morgen nog steeds weg van hem ben ga ik denk vragen of ik zo'n beetje de 1e optie tot kopen kan krijgen. Ze laat hem zowiezo tot en met zijn echte 3e jaar lekker hengst en houdt hem ook zelf. Komt voor mij heel mooi uit, want ik word eerst voor echt lange tijd opgenomen voor mijn eetstoornis.

Maar goed, wat ik jullie wilden vragen:"Wat als hij nou toch meer het springen in zich heeft na de eventuele koop dan dressuur?". En wat is zo'n beetje een normale prijs voor zo'n onbeleerd paard?
Kijk af en toe springen vind ik wel leuk en zeker ook goed voor de afwisseling, maar ik ga toch echt voor de dressuur (dan ook af en toe een sprongetje hoor).

Als ik de andere kruising weet en meer over hoe Zozo was morgen zet ik het natuurlijk even hier neer. Wie heeft er een advies?

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:59

Jah prijs is ook afhankelijk van wat voor afstammeling hij komt. Hoe hij loopt. Je zou nu toch al wel een beetje kunnen zien wat voor gangen hij heeft. Dus ik zou morgen nog ff lekker afwachten.

eefken

Re: Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:02

MIjn merrie (3jaar) is ook een dochter van Haarlem. Ik heb haar ook gekocht om dressuur mee te gaan rijden.
Hier op Bokt zijn een aantal mensen met Haarlem afstammelingen, en ze rijden allemaal dressuur.
Haarlem is idd springgefokt, maar vererft wel goede bewegingen.

Voor (winter-) foto's kan je kijken in mijn profiel of ondertekst.

laboum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 23:08

O bedankt dan ga ik meteen even naar je foto's kijken. De eigenaresse zij ook dat hij heel goed beweegt en een hele sterke acherhand heeft. Hoe is het karakter van deze afstamming? En weet je misschien ook in welke prijsklasse ik ongeveer moet denken?

laboum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 23:13

Nou, Evi het is echt mooi beestje die van jou! Je Haflinger trouwens ook.

eefken

Re: Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:52

Bedankt!
Ik heb haar als 2 jarige gekocht voor 3500 euro.
Wonder heeft een erg leuk karakter, ze is héél nieuwsgierig en koel in het hoofd. Nu ben ik nog niet met haar aan het werk, omdat ze wat last had van bloedwormen en hierdoor toch een beetje achter staat in haar ontwikkeling.
Nu het beter weer wordt, begint ze er een beetje meer "paard" uit te zien. Maar over het werk, kan ik dus nog weinig zeggen.

Het is wel een echt troetelpaard, ze houdt enorm van aandacht, poetsen, manen trekken, vind ze echt allemaal geweldig.
Ik ben helemaal gek van haar