Veluwe trail

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Viev1

Veluwe trail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 21:26

Onze rij-instructeur zei afgelopen les dat het ontzettend gaaf is om de veluwe trail te doen. Lange trektochten te paard door de veluwe.
Mijn vraag is of jullie dit al eens hebben gedaan en hoe het is bevallen?
Ook zou ik graag weten welke maneges dit aanbieden. We hebben geen eigen paarden en zullen dus een paard moeten huren.
Wie o wie heeft er advies?

ikke

Re: Veluwe trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:50

Horsy1 schreef:
Onze rij-instructeur zei afgelopen les dat het ontzettend gaaf is om de veluwe trail te doen. Lange trektochten te paard door de veluwe.
Mijn vraag is of jullie dit al eens hebben gedaan en hoe het is bevallen?
Ook zou ik graag weten welke maneges dit aanbieden. We hebben geen eigen paarden en zullen dus een paard moeten huren.
Wie o wie heeft er advies?

Weet je, doe maar niet.
Er is niks mis met de Veluwetrail, alleen mis je alle leuke paadjes.
Het idee is leuk, de adressen zeer nuttig en de omgeving prachtig, maar ik lees liever zelf kaart en de ervaring heeft geleerd dat je dan ook op mooiere stukken komt.
Over het huren van paarden moet ik je het antwoord schuldig blijven, daar weet ik niks van.

Waratje

Re: Veluwe trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 07:41

Als je op de Veluwe wilt rijden zou je contact op kunnen nemen met de Hof van Ede. Zij verzorgen verschillende soorten ritten (onder begeleiding) over de Veluwe. Ze zitten net ten noorden van Ede en je kunt van daaruit heel veel en heel ver rijden, ook naar het park de Hoge Veluwe. Ze doen als ik het goed heb ook meerdaagse ritten.
www.hofvanede.com

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 08:28

Een paard huren om een trektocht (alleen) mee te maken zul je waarschijnlijk niet kunnen vinden. Mijn paard staat langs een route van de Veluwe trail, en hier in de omgeving kan je nergens een paar huren. Ik heb geen idee of het de moeite waard is om de route te rijden. Maar ik denk wel zoals ikke zegt, dat het leuker is om zelf met een kaart op pad te gaan. De omgeving is in ieder geval wel prachtig !