2 weken wedstrijd !!! TIPS NODIG!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bOwieGeeske

2 weken wedstrijd !!! TIPS NODIG!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 19:34

hejhej!

Ik heb over 2 weken op mijn manege een wedstrijd, alleen we moeten A-X Halve grote volte rechts & dan X-C Halve grote volte links, alleen nu is het probleem dat ik het eigenlijk nog maar 3 of 4 keer gereden heb en toen was de les min of meer afgelopen, ik snap er nog helemaal niks van en ik kwam steeds maar verkeerd uit.

Heeft er iemand tips hoe ik hem zo netjes mogelijk kan rijden ??

Alvast bedankt

Groetjes geeske.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:51

Het is eigenlijk een vrij simpel figuur om te rijden. Alleen het rijtechnische eraan is erg moeilijk, doordat je op X moet omstellen.

Je begint bij A aan een grote volte, stelt je paard op X recht en vervolgens stel je hem om richting de C en dan start je ook weer een grote volte.

Echwel

Re: 2 weken wedstrijd !!! TIPS NODIG!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:56

Volgens mij gaat dit niet echt over aangespannen rijden, maar manege wedstrijdje.

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:11

AR --> WD-V

RuizSoler

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:46

Precies wat Sjonniej al zegt; Je rijd eerst gewoon een volte bij A dan kom je halverwege bij de X toch? dan stel je, je paard daarvoor heel even recht 2 a 3 pasjes en dan zet je hem netjes om naar de stelling aan de andere kant.. naar C dus.. Als je het nog niet snapt of vragen hebt pb me maar. Het is namelijk inderdaad een vrij simpel figuur als je er de tijd voor neemt.. Ik heb er altijd 8'e en 9'ens voor.. Ik zelfs

Oretha

Re: 2 weken wedstrijd !!! TIPS NODIG!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 08:29

Alles is er al over gezeggd. Je moet het zien als dat je een grote S moet rijden in de bak. Je kan ook even een bak tekenen op papier met de letters erbij en dan even je figuur erin tekenen. Dan snap je hem wel, dan lijkt het gewoon op een grote S. Suc6 ermee!

bOwieGeeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 15:20

oke heel er bedankt !!