Grove fouten in aangevraagd paspoort

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sies

Grove fouten in aangevraagd paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 15:51

Heeft iemand dit al meer meegemaakt? Volgens het paspoort van mijn paard uit 1989 is zijn moeder geboren in 1990 en een rijpony (paard is een Slaska). Zijn papieren kloppen wel, fout van KNHS!

Wiesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:43

Hoihoi
Kobus had in zijn paspoort een geboortedatum staan van 1982, terwijl hij toch echt in 1992 geboren is. Tja. Foutje waarschijnlijk dus van de KNHS.

Quidou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:37

volgens mij hoort dit niet echt hier...

Sies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 20:39

sorry kon niks vinden waar ik het moest laten!

Tessa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:40

Ik heb ook een grove fout in mijn paspoort staan.. Mijn achternaam staat behoorlijk fout gespeld. Weet iemand of je dit ook moet veranderen ivm geldigheid?

Dit hoort inderdaad niet hier.. ik tem wel even

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 07:16

-> WD V

Zesiram

Re: Grove fouten in aangevraagd paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 07:19

In het paspoort van mijn paard stond dat het een merrie was. Ik snel naar de wei gereden, klokkenspel geconntroleerd ( pfoeh, het hing er nog ) en paspoort aangetekend teruggestuurd met kopie van geboorte en chipbewijs. Binnen een week had ik kosteloos een juist paspoort, bovendien hadden ze zelf nog wat kleine dingetjes ontdekt die meteen zijn aangepast. Dit paspoort was btw uitgegeven door het kwpn.

RuizSoler

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 08:11

Nog nooit meegemaakt.. maar weet je HOE druk die mensen zijn.. zo'n klein foutje kan best! Gewoon bellen en zeggen dat het fout staat!

Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:56

Een vorig paard dat ik verkocht had had ruin in zijn paspoort staan terwijl hij nog hengst was.
En nu heb ik een paard van 2003 staan dat als geboortedatum 2002 in zijn paspoort heeft. Klopt niet helemaal dus...

Lest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:58

Mijne staat als zwartbruin in zijn paspoort, terwijl het toch echt een vos is.

Nickeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:02

Gewoon bellen dat het fout staat, van een van onze pony's hebben we 3 keer een nieuw paspoort laten maken omdat zijn naam (Sajang Puti) iedere keer verkeerd gespeld werd. De derde keer was het nog fout, maar inmiddels hebben we hem helaas af moeten laten maken omdat hij zijn been gebroken had...

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:27

Ik had fouten op mijn startkaart, Hilbert was ineens NRPS ipv NWPCS (Welsh) en 1.53 ipv 1.46.

Nieuwe startkaart aangevraagd, spullen opnieuw toegestuurd.
Wat krijg ik terug?
Ingeschreven bij: NWPS (ze missen de C )
En hij is nog steeds 1.53!!!
Nou geef ik het op (start toch tussen de paarden).

Dus het gebeurt niet alleen bij een paspoort...

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:31

In beide paspoorten van mijn paarden staat mijn achternaam verkeerd.

Ik heb eigenlijk nog niet de moeite genomen het te laten verbeteren.

Ik ben ook wel benieuwd of je het echt moet laten verbeteren. IK merk wel dat er dus veel grove fouten worden gemaakt in de paspoorten.

Pytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:32

sommige mensen snappen er weinig van. bijvoorbeeld de schetser voor het stamboek, er liepen 2 veulens in de wei (een zonder aftekeningen op zn hoofd en de andere een grote kol) heeft die slimmerd 2x hetzelfde veulen geschetst...

Vonkie2009

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:49

Zulke fouten zou ik wel laten herstellen. ALs de controleur komt kan je heel groot probleem hebben als een en ander niet correct is. Zeker aftekeningen, kleur, GESLACHT (tssss echt erruuggg), geboortedatum van je paard. Foutjes in eigen naam zou ik me overheen kunnen zetten maar die andere........ daar kan je fikse problemen mee krijgen als dat niet goed is! Terugzenden dus en laten aanpassen!!

Idineb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 14:54

erleyne schreef:
In het paspoort van mijn paard stond dat het een merrie was. Ik snel naar de wei gereden, klokkenspel geconntroleerd ( pfoeh, het hing er nog ) en paspoort aangetekend teruggestuurd met kopie van geboorte en chipbewijs. Binnen een week had ik kosteloos een juist paspoort, bovendien hadden ze zelf nog wat kleine dingetjes ontdekt die meteen zijn aangepast. Dit paspoort was btw uitgegeven door het kwpn.

wahaha geweldig alleen wel dom maar wel super grappig;)

FrankavdT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:02

Pytje schreef:
sommige mensen snappen er weinig van. bijvoorbeeld de schetser voor het stamboek, er liepen 2 veulens in de wei (een zonder aftekeningen op zn hoofd en de andere een grote kol) heeft die slimmerd 2x hetzelfde veulen geschetst...

Hihihi, wat een snuggere schetser zeg! Verder heb ik nooit iets verkeerds gehad in mijn paspoort. Pas wel een jurylid dat begon te zeiken dat mijn paard als hengst op de coupon/startkaart te boek stond en ruin was... tja, paar maanden daarvoor gecastreerd en alles al aangevraagd.

Pollewoppy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:37

Het is jammer om de fouten er in te laten staan en bovendien zoals al aangegeven werd ook nog linke soep i.v.m. controles. Er wordt steeds meer gecontroleerd en je hoort zo vaak dat er iets niet klopt. Dat is jammer.

Het is naar mijn mening laks om zulke belangrijke documenten niet te laten aanpassen als er fouten in staan...

Bjarni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:50

Ik moet het eigenlijk ook nog laten veranderen. De mijne staat als vos met sneb in het paspoort terwijl hij toch echt bijna wit is. OP zijn papier staat schimmel, vos geboren, hebben ze dus het vos overgenomen.

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 09:55

Ik heb al menig paspoort cq papier terug gestuurd ivm fouten. Ik maak er altijd een melding van en stuur de spullen aangetekend weg. Zo kan je nooit problemen krijgen met de controleurs. Je mag namelijk niets zelf veranderen zelfs niet op je startcoupon!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:28

ik ken iemand die een handels pony had waar bij stond dat die 2 was terwijl ie 3 was. en dan is het lastig om hem als 3 jarige te verkopen!

Sodera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:48

Mijn paard heeft op haar witte LAbeen zwarte vlekjes, op zowel stamboek als paspoort als startkaart staat LV zwarte vlekken, maar dat been ís zwart.. Nja laat het maar zo.. Dat is met intekenen oid al fout gegaan..

Joyce_oud

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 09:45

gewoon het stamboek even bellen en zeggen dat het fout is, doen ze denk ik niet moeilijk over