Ik heb als gezelschap voor een haflinger een shetlander gekregen. Hij is er pas sinds zaterdag, maar hij kan eigenlijk al niet meer alleen zijn...
Op de wei gaat ie compleet heen en weer lopen sjezen in zijn eentje, in de stal wordt ie helemaal gek en als ie alleen vaststaat met poetsen, dat is ook geen doen...
Nu wordt die haflinger regelmatig bereden op de manege, een kwartier verderop. Meneer zal dan toch echt alleen moeten blijven... Wat kan ik hiermee het beste doen? Hem op stal zetten met wat hooi en een bal ofzo? Of juist hem op de wei zetten? (staan 2 geiten bij) Ik ben een soort bang dat ie door of over het hek heen komt

En zou dit alleen gewenning zijn, of blijft dit zo? Want ik kan ook niet alleen met hem gaan wandelen, dan wordt hij ook hyper... Ik heb wel geduld hoor, maar ik weet gewoon niet wat ik er het beste aan kan doen, daarom vraag ik jullie om advies!
) Hij heeft zich wel druk gemaakt, maar was bij terugkomst niet nat ofzo. Dus had hij zich er wel bij neergelegd denk. Maarja, ik wil ook aan de hand met hem lopen buiten, zonder Roxy erbij... Maar dat is dus gewoon een kwestie van doen doen en nog eens doen tot het goed gaat...?