overgang L na M

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Peet_Paneel

overgang L na M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 16:59

is de overgang van de L2 na de M1 groot, zoja welke punten worde secuur na gekeken?
ik zit de laatste tijd vaak in de prijze gister drie winstpunte in twee proeven.. zo ja zouden jullie die overstap dan ook maken of hebben julle toen die keuze ook gemaakt??

alvast bedankt voor tips ,opmerkingen!!

Peet_Paneel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 17:47

niemand?

Mungbean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:52

De overgang van L2 naar M1 is niet verschrikkelijk moeilijk, als je paard gewoon een leuke schouderbw kan kun je prima over. De overgang naar het M2 is een stuk zwaarder. Je kan altijd een keer HC starten om te zien of je al over wilt. Ook een keer thuis de proef proberen na flink (los)rijden om te zien of je paard het makkelijk doet of dat het nog te veel kracht kost.

chelsea82

Re: overgang L na M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:50

Ik persoonlijk vind de overgang van de L2 naar de m1 niet groot.
Als je je paard goed voor elkaar hebt, stap,draf,galop bevestigd hebt en het paard goed aan je hulpen staat kun je makkelijk overgaan.Al gaat je schouderbinnenwaarts nog niet perfect, kun je nog wel in de punten zitten hoor.Er zijn zoveel meer onderdelen waarop je kunt scoren.Je moet je niet teveel druk maken om een schouderbinnenwaarts en een contragalop, want als je je daar op gaat focussen gaat het vaak mis, er zitten meer onderdelen in de proef dan alleen die 2 nieuwe oefeningen.

Had van het weekend 1 van de paarden voor het eerst in de M1 gestart.4 winstpunten en 2 keer een 1e prijs.En ik had zelf nog wel dingetjes dat ik dacht dat kan wel beter.

Als je paard altijd punten loopt in de L dan moet je niet te zwaar denken over de M1.Dan moet het wel lukken.En anders rij je de L lekker uit.Kun je nog wat prijsjes winnen, HaHaHa.Is ook altijd leuk toch.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 07:23

Als je je pony lekker voor mekaar hebt is het geen enkel probleem. Als je pony lekker aan de hulpen is en lekker los door het lijf dan is de overgang niet groot en kan je hem makkelijk een M proefje door sturen hoor!!

Suc6 ermee!

biep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:45

Ik vond de overgang niet zo groot.
Ik zat in de L2 ook eigenlijk altijd wel bij de eerste 5, en had bijna altijd wel een wp, maar in de M veranderde er eigenlijk niet zoveel.
Ik merkte wel dat het winstpunten rijden wat minder makkelijk was (regelmatig 154 en niet zo snel maar 170, oude punten) maar uiteindelijk toch alle concoursen wel een puntje gehaald.
De oefeneningen vond ik ook niet zo heel veel moeilijker, ik zou er gewoon voor gaan en kijken waar het schip strand, je kan net zo goed ietsje langer over de M doen..

RuizSoler

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:54

L2 overgang naar M1 vond ik vrij makkelijk er veranderde niets.. dus en anders doe je er inderdaad wat langer over en inderdaad niet focussen op de moeilijke dingen zoals cotragalop en schouderbinnenwaarts want dat is uiteindelijk makkelijker dan je denkt

Chupa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:22

De basis blijft nog steeds het belangrijkst, de kleine dingen als sb die er bijkomen zijn maar kleine punten. Echt veel meer oprichting en verzameling dan in het L wordt ook nog niet verwacht. Nee, ik vond de overgang goed meevallen en ik reed nog wel met een haflinger M1 naar M2 is veel zwaarder, omdat de overgangen ook moeilijker worden en er opeens veel oprichting gevraagd wordt.

utjelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:28

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:58

Ik vond de overgang niet moeilijk, als je een goede Sb hebt en netjes je contra kan rijden gaat het goed. Iets meer oprichting zou ik wel doen. De overgang M1-M2 vond ik ook niet moeilijk, de M2 valt me tot nu toe erg mee. terwijl ik mn travers en keertwendingen nog helemaal niet voor elkaar heb

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:00