De perfecte camera???!!!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaKur

De perfecte camera???!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 15:50

Hallo Bokkers,

Ik ben al na enige tijd helemaal verliefd geworden op fotograferen. Ik heb een digitale camera met 5 megapixels en veel inzoomen. Helaas heb ik nog niet veel ervaring met de camera maar ik was er al snel achter dat dit geen echte actie-camera was.

Nou was mijn vraag : welke camera is nu het beste voor mij aan de volgende voorstellingen:

- Het moet een goede scherpte en duidelijkheid hebben (dus niet wazig)
- Het moet het beste fotografeert zijn bij actiefoto´s (bv: paardrijden,dieren)
- De camera moet een redelijke prijs hebben (Dus niet rond 600 of hoger)

Ikzelf ben er nog niet uitgekomen welke camera het beste is voor mij. Ik heb er eigenlijk alles voor over om echt goede actie foto´s te krijgen want ik wil graag paardenfotografeer worden. Dus als iemand ervaringen heeft met het fotograferen of zelf fotografist is dan hoor ik het graag.

Dank jullie wel!

SaskiaKur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 15:57

Niemand? * Srry ben ongeduldig!!

Au3

Re: De perfecte camera???!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:30

De mooiste foto's maak je toch met een spiegelreflex camera.
En helaas zijn die toch behoorlijk aan de prijs EN moet je zelf ook wel het een en ander van fotograferen weten/leren.
Het probleem met de meeste camera's is dat de tijd om automatisch scherp te stellen te lang duurt voor actiefoto's van paardjes (helaas proefondervindelijk achtergekomen).
Wij hebben een Nikon coolpix 8700, maar hier hetzelfde probeem als een simpel digi cameraatje van bv 200 euro, te langzaam in het automatisch scherpstellen.
Als je de Echte fotografen ook bezig ziet, die schieten wel 15 foto's op een diagonaal van een 20 x 60 ring (ik ben blij als ik er 2 heb) waardoor de kans op een mooie foto ook weer veel groter is.
Daarbij is nu het geluk van digi camera's, je spaart al fotorolletjes en ontwikkelings- en afdrukkosten

laida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 10:48

even dit topic in de gaten houden

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:21

verkeerde topic en schoppen, dus een slotje.