HC starten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pluutje

HC starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 14:29

Ik vraag me af hoe dat precies gaat (HC starten dus). Je moet wel een startkaart hebben toch? En dan? Haha, tja, weet er echt helemaal niets vanaf...Mag het altijd of zijn er voorwaarden aan verbonden?

Bij dressuur zie je het niet vaak geloof ik, maar ik dacht toch dat het wel gewoon mocht...

Nou, jullie lezen het al...Ik weet er echt helemaal niets van

wendely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:33

Je moet idd een startkaart hebben en als je bv M1 rijdt en de winstpunten voor de M2 hebt, maar nog niet voor punten wilt rijden maar gewoon om te kijken hoe dit gaat. Dan kun je HC starten staat voor Hore concour tog? Dan telt de proef dus niet mee, maar nou weet ik niet zeker hoe dat nou precies zit.
Of je daarna nog weer M1 mag starten of dat je dan wel M2 moet starten?

tanja_vg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:38

De precieze regels weet ik niet, maar die moet je zo ergens kunnen opzoeken ....

Quidou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:45

wendely schreef:
Je moet idd een startkaart hebben en als je bv M1 rijdt en de winstpunten voor de M2 hebt, maar nog niet voor punten wilt rijden maar gewoon om te kijken hoe dit gaat. Dan kun je HC starten staat voor Hore concour tog? Dan telt de proef dus niet mee, maar nou weet ik niet zeker hoe dat nou precies zit.
Of je daarna nog weer M1 mag starten of dat je dan wel M2 moet starten?

dit klopt idd, HC staat voor Hors Concours
en je mag daarna gewoon weer (in dit voorbeeld) M1 starten...
je punten in de klasse waarin je HC start tellen niet mee...

ik start nu een paar x HC in het L springen... als t goed gaat ga k gewoon over naar t L (moet ook al bijna )

Ziiggy__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:46

je kan ook HC starten als je nog geen startkaart hebt hoor..!!

Quidou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:16

nee hoor... je moet gewoon een startkaart hebben, en startcoupons inleveren

wendely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:40

Idd, je kunt niet zónder startkaart en coupons starten hoor!
Ok bedankt Quidou, daar zat ik dus nog over te twijfelen..

Pluutje

Re: HC starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 18:46

Ja, ik weet toch ook wel vrij zeker dat je officeel een startkaart moet hebben, ik geloof alleen dat je bij sommige verenigingen ook wel zonder HC kunt starten.

Is het niet ook zo dat je maar een bepaald aantal keren HC mag ofzo?

Quidou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:47

nee volgens mij niet
maar je schiet dr natuurlijk vrij weinig mee op om 10x HC te gaan starten als het steeds goed gaat... haha

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 18:58

Haha nee, dat was ik ook zeker niet van plan. Maar was het niet dat je per keer maar 1 proefje mocht ofzo?

Quidou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:01

oow op die manier... dat weet ik niet... sorry... haha

Pollewoppy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:59

Ik weet wel dat jij bij springen bijvoorbeeld eerst B voor punten mee mag rijden en dan L HC proberen om te kijken hoe het gaat.

Andersom kan ook. Eerst B HC om 'even in te komen'en dan L voor punten. Dit is handig als je net L start en je je paard het terrein al vast wil laten zien om vertrouwen te krijgen.

Bij dressuur werkt dit volgens mij net zo. Het maakt inderdaad niet uit hoe vaak je HC start. Een ruiter waar ik voor gewerkt heb, had al meerdere paarden in het Z gehad en mag geen B meer starten.
Voor jonge / groene paarden vinden wij L echt te hoog om mee te beginnen, dan kun je mooi B HC rijden.

In de dresuur is dit natuurlijk ookzo. Ruiters die niet in lage klasses meer mogen, kunnen hun paard door HC te rijden toch rustig opleiden.

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 12:42

als je bij de SPA start kan je gewoon voor de vereniging starten,, (dacht in elke klasse.. weet niet zeker..) heb ik ook gedaan om te oefenen, had toen nog geen startkaart oid.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 09:32

Hoger dan je officiele klasse mag alleen als je de punten hebt voor deze klasse (ofwel + 10) lager starten mag altijd! Zo vaak als je maar wil en op een wedstrijd mag je ook meerdere proeven HC starten.

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 20:10

Oke, het is me nu wel ongeveer duidelijk denk ik! Heel erg bedankt allemaal voor de reacties!