allergische reactie bij de keel, welke deken/hulpstuk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

allergische reactie bij de keel, welke deken/hulpstuk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 19:50

Mijn C pony heeft de pech dat ze extreem allergisch is voor steken van insecten. het maakt niet uit welk insect, allemaal zijn ze redelijk gevaarlijk voor haar.
nu heeft ze al 2 jaar zo'n ridderpak die haar lichaam bedekt en een groot deel van de hals.
dit heeft al erg geholpen en ze heeft vaak wel wat flinke bulten, maar verder niets ernstigs of dat ze zoals vroeger compleet opzwelt en in shock raakt ( 2X in 3 jaar tijd gehad)
Vandaag weer voor het eerst op de wei met het ridderpak, en toen ik haar vanavond uit de wei haalde viel mij gelijk op dat haar keel extreem opgezet was en ze ineens half kaal was daar.
Na wat voelen en bekijken zag ik allemaal kleine beten van insecten en ook nog wat pus en opgedroogd bloed inclusief zwellingen erop zitten.
Zwaar raak dus, en nu heeft ze precies bij haar luchtpijp een onwijze zwelling, wat ik eigenlijk toch best eng vind op die plek.

Maar ja.. haar deken komt niet bij haar keel en nu vroeg ik mij af.. weet iemand of er iets van een halsstuk of een masker/kap bestaat die ook haar keel en het eerste stukje van haar hals goed bedekt?
want het probleem is gewoon dat ze door deze allergie dood kan gaan, en vooral bij de luchtpijp kan ze anders veel problemen krijgen.

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:26

Een eczeemdeken lijkt mij de beste oplossing.
Die pakt ze helemaal in.
De Pagony Eczema van Divoza is het meest gunstig qua prijs, en
momenteel van 69,95 voot 62,95