Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Ik heb een verklaring van de fysio zelf dus misschien kom ik daarook verder mee met de verzekering. Maar er komen nog al wat kosten bij kijken, dierenarts, fysio 4keer. Al mijn wedstrijden die ik moet afzeggen. randie schreef:mijn zusje reed hem en er was voldoende afstand (ik stond langs de kant). Er reed nog een andere pony echt rakelijks langs hem maar blijkbaar vind hij die van mij niet leuk. Dit paard schrikt niet, maar slaat gericht naar die van mij. Heeft al vaker gedaan. Bijvoorbeeld. Ik galoppeer langs met een normale afstand, het paard draait en slaat.
randie schreef:nou heb ik nog een vraag wat als diegene niet verzekerd is? ( ik weet niet of dit het geval is hoor)
CCCCorine schreef:Dan lijkt het me de schuld van degene die het andere paard reed.
Horsefreak schreef:CCCCorine schreef:Dan lijkt het me de schuld van degene die het andere paard reed.
Dan is het toch de verantwoordelijkheid van de eigenaar van het paard? De eigenaar is volgens mij in veel gevallen verantwoordelijk voor zijn paard.
RUBYWHITE schreef:Nog niet zo lang geleden raakte het paard van een kennis kreupel tijdens een les, de manege eigenaar zei dat het rijden op eigen risico is dus het niet mogelijk was de tegenpartij (in dit geval zijn dochter) aansprakelijk te kunnen stellen...
Die kennis kon terug vallen op zijn eigen verzekering, maar toch...
LDRD schreef:RUBYWHITE schreef:Nog niet zo lang geleden raakte het paard van een kennis kreupel tijdens een les, de manege eigenaar zei dat het rijden op eigen risico is dus het niet mogelijk was de tegenpartij (in dit geval zijn dochter) aansprakelijk te kunnen stellen...
Die kennis kon terug vallen op zijn eigen verzekering, maar toch...
Manege-eigenaren zijn zeker géén aansprakelijkheidsdeskundigen en hen zou ik dan ook zeker niet om dit soort adviezen vragen.