Welke eczeemdeken wel goed voor fjord?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vivanes

Welke eczeemdeken wel goed voor fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 22:14

Ik had een eczeemdeken gekocht, maar ook gelijk weer teruggestuurd, de deken was blijkbaar niet gemaakt op paarden met een flinke halsaanzet. Ook kwam het de rechtopstaande fjordencoupe niet ten goed, die helemaal werd platgedrukt. Ook vond ik het geval veel te warm, en veel te veel gedoe om die deken over het hoofd aan te trekken.

Dus nu vraag ik me af welke eczeemdeken hoef je niet over het hoofd aan te trekken, heeft zat ruimte voor een flinke hals mét rechtopstaande manen, waarvan het de bedoeling is dat ze zo blijven staan, is niet warm en het liefst nog eningszins betaalbaar....

Wat ben ik toch lekker lastig...

Groetjes Marieke

ellepel

Re: Welke eczeemdeken wel goed voor fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 07:01

ik vind je niet lstig hoor, want het is inderdaad best wel een probleem..

als je dier ook maar een beetje hals heeft past de helft van de vliegendekens gewoon al niet.

welke voor jou ook al afvalt:
de wheater beeta soft mesh combo, bij de mijne zit ie namelijk ook al aan de krappe kant.

ikdenk dat je zelf creatief moet gaan zijn

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 08:10

de boett valt dan ook af. Maar de manen worden denk ik altijd wel platgedrukt, anders zit er zoveel ruimte dat de vliegjes een soort tunnen hebben om door te vliegen. tenzij de voorkant wel goed aansluit natuurlijk

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 08:19

Ih heb voor mijn fjord de vliegendeken van bucas. Ook mijn fjord heeft staart en maneneczeem

Dat die manen plat gaan liggen ontkom je niet aan bij zo'n deken. Maar ik heb dan liever dat haar coupe wat zakt dan dat ze zo'n jeuk heeft. Enne die manen kan je weer heel makkelijk rechtop kammen. Mijn fjord heeft haar deken al een tijdje op en haar manen vallen echt mee. Check maar dit topic..dan kan je het zien:
viewtopic.php?f=10&t=584906&hilit=

Hier heb ik nog een foto van mijn deken.
Afbeelding

En bij mijn deken sluit hij soms ook nie goed om de hals, maar ik denk dat dat wel bij alle paarden is. Probeer gewoon even met vershillende maten! Veel suc6 ermee!

vivanes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 21:28

Dankjulliewel al! Nog meer mensen met tips/ ervaringen met exzeemdekens??

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:48

Ik heb een boett en een zelfgemaakte.
De boett zit op sommige plekken echt raar, en naar aanleiding van mijn commentaar heeft mijn moeder een aangepaste versie gemaakt.
Op maat voor mijn paard.

roylinde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 17:57

ik heb inderdaat wel het deken van de divoza, bevalt mij wel goed, de manen van die van mij worden niet ectreem plat gedrukt, en tja dat over het hoofd is even lastig maar tja... nix aan te doen
(vind ik bij die van mij temenste)

ik heb verder geen ervaringen

toverpaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 10:25

Ik heb de deken van de volgende site, http://www.reitsport-zillke.de ik heb maat M, maat S is te klein voor een normaal gebouwde fjord in de 1.40. Deze maat is zeer ruim, op de hals en op de boeg, ik kan er evt. nog wel een foto van maken wanneer ze hem om heeft. Mijn fjord heeft alleen wel lange manen, ik kan mij voorstellen dat bij het boogje je altijd een probleem hebt met halsdekens.
Deze heeft trouwens ook een rits, dus gaat niet over het hoofd. Maar valt wel erg groot uit hoor, maar is op zich een goede deken, voor een redelijke prijs (99 euro)

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 10:30

ik heb een boett voor mijn fjord, maar zijn manen staan nog gewoon rechtop. Je moet ze wel iets kort houden, maar dan zijn ze steviger en kunnen ze het wel hebben.