Uitglijden???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tanya89

Uitglijden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 19:43

Hallo,
ik heb een hele domme vraag vind ik zelf...
maar ik stel hem toch maar even.
Als een pony hoefijzers heeft en je rijd in een weiland is de kans op uitglijden dan groter als zonder hoefijzers?

Armaris

Re: Uitglijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:04

tanya89 schreef:
Hallo,
ik heb een hele domme vraag vind ik zelf...
maar ik stel hem toch maar even.
Als een pony hoefijzers heeft en je rijd in een weiland is de kans op uitglijden dan groter als zonder hoefijzers?

Als het gras nat is en je met een rotvaart door de bocht gaat is de kans zeer groot dat je met hoefijzers glijdt.Tenzij je er kalkoenen/stiften onderschroeft.

Een onbeslagen paard glijdt niet zo snel uit omdat:

1)Hij heeft geen ijzers
2)De hoef past zich aan aan de grond
3)De straal zorgt voor grip

tanya89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 10:06

oké bedankt!

Horsefreak

Re: Uitglijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:43

tanya89 schreef:

De kans is groter ja. Maar dat is vaak in een nattig weiland. Op een droog weiland maar het naar mij idee niet zo veel uit.

Annn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:48

Bij de manege was iemand die samen met een andere een startkaart heeft met dezelfde pony, de een rijd er wel weiland wedstrijden mee de ander niet, en die andere wou dus hoefijzers omdat ze in het weiland ging rijden ? (snap je het nog )
dus het lijkt mij dat het wel beter is.

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 18:01

Annn schreef:
Bij de manege was iemand die samen met een andere een startkaart heeft met dezelfde pony, de een rijd er wel weiland wedstrijden mee de ander niet, en die andere wou dus hoefijzers omdat ze in het weiland ging rijden ? (snap je het nog )
dus het lijkt mij dat het wel beter is.

Het is juist het slechtste

judith_slu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 18:51

DE kans op uitglijden MET ijzers is wel groter dan zonder, als het weiland nat is(maar dan kun je er natuurlijk proppen in draaien)

Asl de wei droog is, maakt het weining uit, misschie voor de wei, dat die wat sneller kapot gaat

Prinslover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:12

Ik denk dat je al voldoende antwoord hebt maar toch; de kans is idd groter.. Heb is natuurlijk logisch dat als het gras nat is het gladder word, vooral met ijzers. Zonder ijzers is het natuurlijk ook niet zonder gevaar. Gelukkig heb je van die proppen die je in kan draaien waardoor je paard veel meer grip heeft

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:11

Prinslover schreef:
Ik denk dat je al voldoende antwoord hebt maar toch; de kans is idd groter.. Heb is natuurlijk logisch dat als het gras nat is het gladder word, vooral met ijzers. Zonder ijzers is het natuurlijk ook niet zonder gevaar. Gelukkig heb je van die proppen die je in kan draaien waardoor je paard veel meer grip heeft

Maar sta je wel eens stil wat er in het been gebeurt als je proppen gebruikt?De doorsnee mens niet hoor!
Zonder ijzers is er weinig gevaar,de reden had ik al uitgelegd in dit topic

tanya89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 09:26

Toch nog bedankt hoor!!