Petrie laarzen: 2 vraagjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Saantje

Petrie laarzen: 2 vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 09:16

Ik ben van plan om leren rijlaarzen te kopen. Ik rijd momenteel nog geen wedstrijden, maar wil dat wel binnenkort gaan doen. Mijn voorkeur gaat uit naar Petrie laarzen.

Gisteren ben ik naar Divoza geweest en heb ik de Petrie Perfect van 200 euro aangepast. deze laarzen zaten bij bij ook erg fijn. Maar de verkoopster adviseerde mij om deze laarzen niet te kopen. Zij beweerde dat deze laars lelijk wordt als je hem vaak draagt. Dat komt omdat er een coating overheen zit, waardoor deze gaat afbladeren als je intensief rijdt. Ik rijd dus 5 dagen per week. Ik heb ze daarom maar niet genomen.
WIE HEEFT HIER ERVARING MEE?

En wie weet waar je een grote ruitersportzaak hebt die een uitgebreid aanbod aan leren rijlaarzen heeft?
Divoza in Heteren vond ik erg tegenvallen.
Ik woon in de omgeving van Zwolle dus het moet wel redelijk te doen zijn met de auto.

CoriienRN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:19

ik heb petrie larzen ben er erg blij mee maak ze bijna elke dag schoon, en dat afbladeren, mis heb je dan een coating er om heen ziten, je heb namelijk veel verschil er in, ik heb helemaal leer, zit het fijnste vind ik zelf. zou gewoon paar zaken af gaan, ik heb ze in noordwijk bij pas de deux gekocht. das best een stukje rijden:o succes met zoeke!!!

Trieske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:22

ik heb mijn petrie rijlaarzen nu 5 maanden en rij 5 dagen in de week, er is nog niets aan te zien, ze zien er nog perfect uit.
En die van mij hebben ook een coating laagje.

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:21

Mij raadden ze de Petrie Perfect ook af (was niet bij Divoza). Heb dus nu de Petrie Standard.
Vind dat het leer alleen bestwel stug blijft.

Buggie

Re: Petrie laarzen: 2 vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 11:52

Ik heb de Petrie Perfect nu strax 3 jaar. Ik heb ze helemaal in het leer en ben er wel tevreden over, maar je moet ze wel heel goed inlopen want ze zijn best stug.

kohtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 11:56

ik heb mijn petrie laarzen nu meer dan 10 jaar en nu beginnen ze pas slecht te worden ! geregeld op zijn kop drogen en in de spanners.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 12:06

petrie perfect is idd niet zo goed, ik zal een slag duurder nemen de standaard die blijven wel mooi!

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 13:39

Ik heb de perfect (al meer dan 5 jaar, ook in de modder, regen en met uitmestengebruikt) Niets geen last van bladdern.
Verder heb ik de standaard. Die heb ik een half jaar lang 2 keer per week met olie behandeld. Zo stug waren ze. Nu is het beter, maar ze blijven stug.

Mercedesss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 13:53

Ik had ook Petrie's en die gingen inderdaad bladderen, ik moet zeggen dat het een tijdje geleden is, toen was de klacht nog niet zo bekend en heb ik het wel vergoed gekregen nadat ze waren op gestuurd. Het kwam waarschijnlijk doordat ik toen met een Wintec reed met van die kunststof beugelriemen, dus dat werd waarschijnlijk lekker warm en dan liet die laag los!

_RobinA_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 10:35

Bij mijn Petrie perfect laarzen liet ook de coating los. Ik had ze 2 jaar, waarvan 1 jaar intensief mee gereden (5 a 6 keer per week) en toen het ging loslaten een half jaar alleen op concours.

Moska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 18:06

Heb nu al ruim drie jaar petrie perfect laarzen, met coating dus. Rij gemiddeld 6 dagen per week en banjer er vrolijk mee door de modder en poets ze soms tijden niet (alleen als ik wedstrijd heb) en ze zien er nog perfect uit! Heb ze wel altijd in de spanners staan.

Rytm

Re: Petrie laarzen: 2 vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 18:56

Huh nou ik rijd elke dag bijna 2 paarden en ik heb ook de Perfect's en ik heb nergens last van hoor.

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:38

Ik heb de mijne (Petrie Perfect) bij de opening van HorsePlaza (volgens mij was dat begin 2003) gekocht. De coating is nog geheel intact, en dat terwijl ik ze niet heel goed behandeld hebt.

neetje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:41

ik heb ook petrie perfect t is idd even wennen en inlopen maar zitten echt lekker. en als je ze goed onderhoud blijven ze mooi hoor. dus wel regelmatig schoonmaken (ik doe t 2x per week ivm modder enz. bij mij op stal) en altijd in de spanners! maar t zijn goede laarzen hoor.

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 08:00

Divoza Leek? Iets groter enzo..

SHALALA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 08:04

Het is beter dat ze het je afraden dan dat je er zelf achterkomt.

Misschien een tip; ik heb mijn laarzen eerst heel goed ingelopen, en daarna alleen voor de concoursen gebruikt.

livvy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:32

Ik heb mijn Petrie Perfects 7 jaar en pas nu begint hier en daar de coating er iets af te gaan. Maar je ziet het bijna niet. Afgezien van dit kleine detail ben ik super tevreden over de laarzen. Ik heb er trouwens altijd wel goed voor gezorgd.