Wedstrijdblouse of wedstrijd t-shirt ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ineke_

Wedstrijdblouse of wedstrijd t-shirt ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 21:02

Ik heb 2 jaar met een wedstrijdblouse gereden maar ik vond dit echt voor geen meter zitten. Daarom heb ik laatst een wedstrijd t-shirt gekocht. (een Kyra K. competitionshirt) Deze rekt veel meer mee en geeft meer bewegingsvrijheid, lang genoeg om bij de broek in te kunnen. an de kraag zitten lusjes voor de plastron en er zit zo'n raar wit kraagje bij.

Waar rijden jullie liever mee ?

Mag je met een dergelijk t-shirt in zomertenue rijden ?
(dit vind ik in het regelement een beetje onduidelijk)

_Jennifer_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 07:55

ik heb gewoon een hema-blousje onder mijn wedstrijdjasje .. Ik weet niet of het te zien is, ik rijd zowiezo ook alleen maar onderlinge wedstrijden.

Suprice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:05

ik heb een blouse, maar dat moet ook bij ons van de club (in de zomer dan want in de winter zien ze het tocht niet). Ze willen dat zodat iedereen in de zomer hetzelfde aan heeft, vooral met de achttallen en viertallen. Dan ziet het er niet zo rommelig uit als mensen met een t-shirt rijden en anderen met een blouse..

ginniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:06

Ik heb een soort van t shirt het is gewoon een lekkere stof van Happy Valley daar zit ook een kraagje aan voor je plastron
En met het springen heb ik alleen dat blousje onder mijn wedstrijd jasje
Het mag gewoon hoor met zo'n blousje

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:44

's Winters rij ik met dressuurblouse en 's zomers met een mouwloos shirt met een kraagje van hele fijne niet-zweterige stof. Ik heb die ook al gedragen als zomertenue (met plastron!) en er is tot dusver nooit iets van gezegd eigenlijk. Nu je het vraagt twijfel ik wel of het mag, zeker omdat mijne mouwloos is.

Ziiggy__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:53

ik rij ook met een mouwloos blouse (aparte stof, fijn zittend en niet zwetend) van kentucky,, niemand ziet het toch als je je jasje aan hebt als het er maar netjes uitziet !
Ik denk niet dat je met een alledaags 'wit' shirt mag starten,, al heb ik het idee dat je het verschil tussen een alledaags wit shirt en een mouwloos wedstrijdshirt/blouse als zomer tenue niet echt ziet,
hmm.. nu begin ik toch wel te twijfelen,, ik denk dat het er vooral aanligt wat voor shirt je hebt, als je een gewoon mooi zittend shirtje hebt met plastron etc.. ziet er allemaal netjes uit denk ik dat het geen probleem op levert, als je met een shirt met een opdruk of wat er heel rommelig uitziet kan ik me er wel een beetje bij indenken dat de jury zegt 'trek je jasje maar aan'
Maar dan denk ik ook weer ze kunnen toch geen onderscheid maken tussen alledaagse witte shirtjes ??

Conny_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:57

ik rijd gewoon met een wit t-shirt ziet toch niemand.. plastron erover, jasje erover en niemand ziet het

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:59

ik heb zo'n wedstrijd shirt met lange mouwen, van happey valley en het zit heerlijk, alleen moet ik nog een shirt kopen met korte mouwen, want nu wordt het natuurlijk weer warmer.

Fleury

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:59

Maar als je een rijjasje aan hebt ziet niemand toch wat eronder zit?
Ik heb gewoon een groen oud shirtje om het zweet op te vangen en (tot ergernis van mezelf ) een plastron erboven, dan zie je toch niet of je wel of geen blouse aan hebt?

Corellaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 11:05

wij hebben met de ponyclub bodywarmers dus wij moeten verplicht blousjes aan met langen mouwen!
ik zie heel vaak van die truitjes (mouwloos of korte mouw) met een kraagje en een plastron, met losrijden. als ze dan de ring ingaan doen ze hun jasje aan en als ze de ring uitgaan jasje weer uit.

Dreamybol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 18:06

Was maandag in een paardenspullenwinkel en had het daar over die blouses. Mouwloos mag volgens de mevrouw niet als zomertenue, maar de blouses met een korte mouw sinds kort wel. Geen idee hoe het zit met die shirts. Maar als je een blouse met korte mouw hebt met een 'blinde sluiting', ziet een jury het verschil toch ook niet met dat of met een shirt...

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:05

Larslover schreef:
Mouwloos mag volgens de mevrouw niet als zomertenue

Voor volgend jaar dus ff een ander shirt kopen met mouwen

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:44

Mouwloos vind ik echt verschrikkelijk onder m'n jasje, gaat soort zo plakken bij m'n armen, bah... Heb een roze blouse met lange mouwen, heb ik zaterdag incl. bodywarmer mee losgereden (anders is de overgang naar jasje helemáál groot). Ok, lekker is anders maar zomertenue vind ik ook weer geen gezicht, ik bikkel wel even hoor.

Puera

Re: Wedstrijdblouse of wedstrijd t-shirt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:58

Citaat:

Artikel 143 Kledingvoorschriften

Correcte kleding is verplicht voor officials en deelnemers die zich binnen de - al dan niet afgesloten - ruimte van het wedstrijdterrein/de wedstrijdaccommodatie bevinden, terwijl deze regel ook van toepassing is op de voorlezer van de deelnemer.

Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers in de ring te verschijnen, gekleed in:
- een zwarte of donkerblauwe rij-jas,
- bij voorkeur een wit, beige of geel overhemd of -dressuurblouse,
- een witte, beige of gele rijbroek,
- een bijpassende witte of gele plastron of stropdas,
- een paar handschoenen,
- een paar zwarte of donkerblauwe rijlaarzen, al dan niet voorzien van bruine kappen of zwarte jodphurlaarsjes in combinatie met gelijkkleurige, gladleren chaps.
- een zwarte of donkerblauwe veiligheidscap/-helm. Het is uitsluitend in de klasse Z1 en hoger toegestaan een dressuurhoed of bolhoed te dragen.
[...]
Uitsluitend in het geval van extreme zomerse temperaturen (> 30º Celsius) kan de afgevaardigde beslissen, dat de rij-jas tijdens de proef mag worden uitgelaten, behalve bij kampioenschappen. Maakt men hiervan gebruik, dan dient gereden te worden in een wit, beige of geel overhemd of –dressuurblouse (met korte of lange mouwen).

Ik had een wedstrijdblouse van ANKY, maar die was qua ruglengte veel te kort. Nu heb ik een shirt van Happy Valley. Als je kijkt naar de benamingen van de kledingstukken, zou je zeggen dat het shirt niet toegestaan is. In de aanvullingen is er ook niks over te vinden. Misschien even naar de KNHS mailen?

baukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:05

Ik hou dit topic ook even in de gaten.
Ben ook benieuwd of je met zo' n shirt wedstrijd mag rijden in plaats van een blouse?
Lijkt mij namelijk een stuk prettiger.

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 22:27

Je schijnt idd met zo'n wedstrijdshirt te mogen rijden, mits het een kraag heeft EN mouwen( lengte ervan doet er niet toe).
Ik persoonlijk vindt zo'n wedstrijdshirt leuker staan, maar zweet veel sneller omdat het strak om je lijf zit (de goedkopere stretch stof dan, niet de super fijne stofjes uit de bv Anky-lijn). Dit is de reden waarom ik in wedstrijdblouse rij zomers (lekker luchtig) en 's winters gewoon met een effen wit strech shirt (houd je dan ook lekker warm).
Verder maakt het mij niet zoveel uit omdat ik (en waarschijnlijk de meeste dressuurruiters als ik zomers om mij heen kijk) zo'n beetje pertinent schijn(en) te weigeren in zomer tenue te starten en dus toch altijd met plastron EN jas de ring betreden ( die 5 min in de jas hou ik makkelijk vol).
Sinds kort ben ik wel mijn eigen dressuurblouses aant maken, zodat ik wel een orginele aan heb, die uiteraard qua kleur weer leuk bij de laatste mode past

Antistar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 22:43

Ik heb een wedstrijdblouse met van die ribbels ofzo. (harry's horse)
Die vind ik heel fijn zitten!

Lisaa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 21:15

blouse !! Clown

Joyced

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:54

Ik heb zelf een blouse met korte mouwen,rijd echt heel erg fijn!

ellennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:58

ik heb een blouse, want dat vind ik mooier staan - en de mijne zit ook niet verkeerd Bloos

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:46

Ik ga een wedstrijd shirt kopen. Haha!
Dat met lange mouw lijkt me vreselijk zitten.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 16:55

heb tot nu toe altijd met een blouse gereden, maar ga denk ik over op de shirt, lijkt me vele malen comfortabeler, en fijner Ja

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 20:29

Dit topic is ruim 2 jaar oud, slotje lijkt mij duidelijk.