Wie rijdt er met een Paint in de dressuursport?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renee91

Wie rijdt er met een Paint in de dressuursport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 18:31

Aangezien mijn doel is mijn ruin uit te gaan brengen in de dressuur, vraag ik me bij deze wel is af of er hier ook mensen zijn die met hun paint horse in de dressuur rijden!?
Hoe word er tegen jullie aangekeken, niet dat ik me van de kaart laat brengen, maar lijkt me leuk om is te horen, misschien ook foto's van je paint in wedstrijd tenue

jimmyquarter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:32

Ik rijd op een quarter

Renee91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 18:54

Ook leuk, rijd je ook officieel? Niveau? Hoe word er tegen je aangekeken, misschien een wedstrijdfoto, lijkt me leuk!

KelEnLuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:17

ook geen paint, maar ik rijd op een Appaloosa van 1.49m bij de paarden

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:12

Hier ook een Amerikaans Appie.
5 L1 proeven - 7 wp dus mag niet klagen.

Gewoon lekker doen en voor je eigen gevoel rijden. Als jullie genieten is het goed wat de punten ook zijn.
Succes!

Renee91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 21:13

Leuk man!

jessy1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:14

gewoon doen !!
dat is weer eens wat anders dan een donkerbruine of een vos !

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:35

Zo heel bijzonder van kleur is jouw paard niet toch?
Hij heeft gewoon vlekken. Nu heb ik er niet zoveel verstand van. Maar je ziet steeds meer bonte paarden.

Renee91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 10:38

Ging mij ook niet om de kleur, maar om het feit dat het toch een paint is en voor de western sport gefokt is.

Ik laat me ook zeker niet van de kaart brengen, ga gewoon lekker starten als ik er klaar voor ben!

Tyke

Re: Wie rijdt er met een Paint in de dressuursport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:20

ik ken iemand die rijdt met een shire. gaat ook goed

lalunique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:30

ik rij met een bonte manege pony een pinto ofzo (waarschijnlijk gekruisd) en ik vind dat met rij kleding heeel netjes staan als ik weer eens een wedstrijd heb zal ik een foto maken

shet_rules

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:33

gewoon doen !!!!

maris_coldey

Re: juist geweldig zo starten!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 20:48

hoii..

ik vind dat je gewoon moet gaan starten,, ik vind het geweldig zulke paardje en je trekt waarschijnlijk veel aandacht van alle mensen vaak goede maar vast ook wel is minder leuke reacties maar dan zijn ze jaloers de jury vind het waarschijnlijk wel apart dat er een paint mee doet bij de dressuur sport!! kortom gewoon starten en lekker gaan rijden niet te veel aan trekken van anderen je rijd voor jezelf maakt jou het uit als iemand het paardje niet leuk vind,, jij vind hem wel geweldig en zoo moet je erop gaan zitten dan kan er niemand tegen je op!!

heel veel success
xx

Rachacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:17

maris_coldey schreef:
ik vind dat je gewoon moet gaan starten,, ik vind het geweldig zulke paardje en je trekt waarschijnlijk veel aandacht van alle mensen
vaak goede maar vast ook wel is minder leuke reacties maar dan zijn ze jaloers

de jury vind het waarschijnlijk wel apart dat er een paint mee doet bij de dressuur sport!! kortom gewoon starten en lekker gaan rijden niet te veel aan trekken van anderen je rijd voor jezelf maakt jou het uit als iemand het paardje niet leuk vind,, jij vind hem wel geweldig en zoo moet je erop gaan zitten dan kan er niemand tegen je op!!

Sorry, als ik heel eerlijk ben vind ik het er niet uitzien. En nee, ben niet jaloers Maar denk niet dat mijn mening er toe doet, als jij wedstrijden wilt gaan rijden moet je dat gewoon doen Wat de rest vind boeit toch niet, als je goed rijdt krijg je je punten echt wel.

HocusTivoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:23

Waarom niet? Leuk toch? Ik denk dat ze het uitstrekken wat moeilijker zullen vinden maar het verzamelde werk zal wel geen probleem zijn met die krachtpatsers! Als je ziet hoe ze die achterhand er onder kunnen zetten bij die sliding-stops...

Renee91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 16:45

Vond ik nou ook! En moet zeggen dat dat strekken hem ook wel aardig afgaat

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 07:23

Ik rijd met een amerikaanse appaloosa dressuur, L1 + 1 zijn we nu.
Een kennis van mij rijdt met haar Quarter ook dressuur en is inmiddels L1 + 5 (bokker Savvy)
Dus gewoon doen

RuizSoler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 08:03

Rachacha schreef:
maris_coldey schreef:
ik vind dat je gewoon moet gaan starten,, ik vind het geweldig zulke paardje en je trekt waarschijnlijk veel aandacht van alle mensen
vaak goede maar vast ook wel is minder leuke reacties maar dan zijn ze jaloers

de jury vind het waarschijnlijk wel apart dat er een paint mee doet bij de dressuur sport!! kortom gewoon starten en lekker gaan rijden niet te veel aan trekken van anderen je rijd voor jezelf maakt jou het uit als iemand het paardje niet leuk vind,, jij vind hem wel geweldig en zoo moet je erop gaan zitten dan kan er niemand tegen je op!!

Sorry, als ik heel eerlijk ben vind ik het er niet uitzien. En nee, ben niet jaloers Maar denk niet dat mijn mening er toe doet, als jij wedstrijden wilt gaan rijden moet je dat gewoon doen Wat de rest vind boeit toch niet, als je goed rijdt krijg je je punten echt wel.

Ik vind het ook niet super.. IK vind dat, dat soort paardjes in 't western moeten lopen. Maar inderdaad het maakt niet uit wat ik ervan vind gewoon goed rijden dan krijg je, je punten heus wel!

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:54

Hoe ouderwets kun je zijn Dan zouden Friezen ook niet in de wedstrijden moeten lopen en ijslanders, fjorden, haflingers ed ook niet

Ik rijdt momenteel 1 van mijn bonte merrie's ook in de wedstrijden. De ander hoop ik deze zomer ook nog een keertje te kunnen starten. Je valt zeker op tussen al die saaie vossen ed

Is er een liefhebber die een foto voor me wil plaatsen?

RuizSoler

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:31

MISTRAL94 schreef:
Hoe ouderwets kun je zijn Dan zouden Friezen ook niet in de wedstrijden moeten lopen en ijslanders, fjorden, haflingers ed ook niet

Ik rijdt momenteel 1 van mijn bonte merrie's ook in de wedstrijden. De ander hoop ik deze zomer ook nog een keertje te kunnen starten. Je valt zeker op tussen al die saaie vossen ed

Is er een liefhebber die een foto voor me wil plaatsen?

Ik ben helemaal niet ouderwets maar weetje.. ik vind een paint geen dressuur paardje ik bracht ook een bonte merrie uit en ook nog eens een fries ga ik mee beginnen. Maar ik vind gewoon een paint moet je niet willen uitbrengen in de dressuur daar zijn ze helemaal niet voor gebouwd en een goed gefokte fjord, haflinger en ook een fries wel! En bonte die zijn gewoon super gaaf!

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:52

Maar een fjord, haflinger, fries ed zijn ook niet gefokt om dressuur te rijden

Renee91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 22:00

Haha inderdaad mistral.

MarrieLeen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 08:02

Heb eens in je profiel gekeken, en ik denk niet dat het raar is om met jouw Paint wedstrijd te gaan rijden.
Zoals andere al gezegd hebben: is weer eens wat anders!

Renee91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 09:31

Bedankt, was ook zeker niet van plan me te laten om l*llen, leek me is leuk te horen wat jullie ervan zouden vinden en of er meer mensen zijn met een paint in de dressuursport.

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 11:07

pinda_timo__ schreef:
Maar ik vind gewoon een paint moet je niet willen uitbrengen in de dressuur daar zijn ze helemaal niet voor gebouwd en

Toevallig ben ik met mijn amerikaantje vorig jaar maart 4 dagen wezen trainen bij tineke bartels. Zij vonden op zich mijn paard zeer interessant omdat ze nog nooit een amerikaan bij hun op training hebben gehad. Ik heb hen toen ook eerlijk gevraagd wat ze ervan vinden. En zij zijn gewoon van mening dat hij zeker ook een Z proef zal kunnen lopen. Dus tja, wie ben ik dan om het dan niet te proberen