het ruiterrijbewijs

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eliise

het ruiterrijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 09:41

hallo allemaal.
wat betalen jullie voor het ruiterrijbewijs?
en wat hou dat in?
groetjes

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 10:16

Ik heb het ruiterbewijs Weet zo niet wat ik betaal, doen mijn ouders Met het ruiterbewijs ben je verzekerd tot een bepaald bedrag als je buitenrijd

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 22:38

Ik moet binnenkort en heb 60,00 betaald

lieniminnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 22:40

ik betaal 140,-
ik krijg de boeken en doe het dan in 3 delen.
en deze prijs wil ik er dik voor betalen

riverwoods

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:26

haha, ruiterbewijs, bestaat dat ook al ??

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:31

dat bestaat al heeeeeeel wat jaren hoor

riverwoods

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:33

Quarterh0rse schreef:

aahjoh dat wist ik niet.
wat houd het precies in ?

deniejs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:33

Ik weet niet meer precies wat ik betaald heb, maar je moet het in ieder geval om de twee jaar verlegen, wat als ik even een gok doe omdat ik het niet meer precies weet iets van 40 euro is?!

Equidea

Re: het ruiterrijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:34

Ik heb het ruiterbewijs in één weekend gehaald op deze manege:

www.realeer.nl

deniejs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:35

riverwoods schreef:
Quarterh0rse schreef:

aahjoh dat wist ik niet.
wat houd het precies in ?

In sommige delen van Nederland is dit ruiterbewijs verplicht als je buiten wilt rijden.. Je ruiterbewijs doe je in 2 stappen, theorie en praktijk. Met theorie krijg je allerlei vragen over paarden en verkeer en met praktijk ga je een buitenrit maken en laat je zien dat je verkeersveilig kan handelen en je paard onder bedwang kan houden

riverwoods

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:38

deniejs schreef:

In sommige delen van Nederland is dit ruiterbewijs verplicht als je buiten wilt rijden.. Je ruiterbewijs doe je in 2 stappen, theorie en praktijk. Met theorie krijg je allerlei vragen over paarden en verkeer en met praktijk ga je een buitenrit maken en laat je zien dat je verkeersveilig kan handelen en je paard onder bedwang kan houden

haha, dit is helemal nieuw voor me.
ik rijd al buiten sinds ik het woord paard kon zeggen... en heb nooit iemand iets horen zeggen over een bewijs.

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 07:57

Ik wil m ook nog een keer halen.

boldie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 08:09

Ik heb mijn ruiterbewijs al een aantal jaren geleden gehaald. Er is een theorie gedeelte en een praktijk gedeelte. Ik vond het toendertijd erg meevallen maar ik heb gehoord dat het nu allemaal wat strenger is geworden.

Bij het praktijk gedeelte moest je eerst gezamelijk rond rijden zodat ze konden zien dat je goed kon rijden en je tuigage in orde was. Toen moest je bij de groep vandaan rijden een ander veld in en je moest een sprongetje maken. Tevens hoorde er een buitenrit bij.

Moet eerlijk zeggen dat ik er tot nu toe nog helemaal nix aan gehad heb. Heb hem net weer verlengd €31.20,- Dat doe ik dan maar omdat het ook wel weer zonde is om hem te laten verlopen.

M_hOrse

Re: het ruiterrijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 08:15

€ 165,- zat alles wel bij in..!!

Eirikur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 08:26

Het ruiterbewijs is in het leven geroepen door een stelletje slimmerikken die je er een verzekering mee verkopen die niets meer dekt dan wat een goede algemene WA-Particulier ook al doet. Ze hebben dit met mooie praatjes weten te slijten aan een aantal grootgrondbezitters die er met open ogen ingetuind zijn en dit nu als criterium hanteren bij de verkoop van ruiterjaarkaarten (w.o. de Amsterdamse Waterleidingduinen).

Het ruiterbewijs heeft, hoe graag de initiatiefnemers dit ook zouden willen, geen enkele wettelijke status en op een aantal plaatsen is het ook al weer afgeschaft nadat gebleken was dat het hebben van een ruiterbewijs geen garantie bleek te zijn dat de bezitters ook daadwerkelijk konden paardrijden.

Desondanks blijven de intiatiefnemers op een irritante, drammerige manier proberen om het aantal gebieden, waar je alleen mag rijden als je hun vodje hebt, uit te breiden, zodat veel ruiters geen andere keus meer hebben dan het toch maar te gaan halen.

BAH!

_Iris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:11

Ik moet hem ook nog een keer halen..
Maar zover ik weet is het bij ons in de buurt nog niet verplicht..

Sabine_Jane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:30

Moet je hem persee hebben als je naar buiten gaat? Want ik heb ook wel eens gehoord dat als je gewoon verzekerd ben je hem niet persee nodig hebt..?

deniejs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:20

Sabine_Jane schreef:
Moet je hem persee hebben als je naar buiten gaat? Want ik heb ook wel eens gehoord dat als je gewoon verzekerd ben je hem niet persee nodig hebt..?

Je hoeft hem nog niet per se te hebben, je bent inderdaad als je verzekerd ben, ook voor het buitenrijden gewoon WA verzekerd als je gaat buitenrijden.

elzaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:01

ik wil um ook halen maar waar kun je dat ding ergens in overijssel halen..?? en hoe duur is het gemideld..??

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:03

Ik wil het ook gaan halen, maar weet iemand waar je dat kan halen in de buurt van Rotterdam. ?

Sabine_Jane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:50

Je hoeft hem nog niet per se te hebben, je bent inderdaad als je verzekerd ben, ook voor het buitenrijden gewoon WA verzekerd als je gaat buitenrijden.

Dankje:)
Waar kun je hem halen en wat moet je er allemaal voor kunnen om het te halen??

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:07

EricPrast schreef:
Het ruiterbewijs is in het leven geroepen door een stelletje slimmerikken die je er een verzekering mee verkopen die niets meer dekt dan wat een goede algemene WA-Particulier ook al doet. Ze hebben dit met mooie praatjes weten te slijten aan een aantal grootgrondbezitters die er met open ogen ingetuind zijn en dit nu als criterium hanteren bij de verkoop van ruiterjaarkaarten (w.o. de Amsterdamse Waterleidingduinen).

Het ruiterbewijs heeft, hoe graag de initiatiefnemers dit ook zouden willen, geen enkele wettelijke status en op een aantal plaatsen is het ook al weer afgeschaft nadat gebleken was dat het hebben van een ruiterbewijs geen garantie bleek te zijn dat de bezitters ook daadwerkelijk konden paardrijden.

Desondanks blijven de intiatiefnemers op een irritante, drammerige manier proberen om het aantal gebieden, waar je alleen mag rijden als je hun vodje hebt, uit te breiden, zodat veel ruiters geen andere keus meer hebben dan het toch maar te gaan halen.

BAH!

*virtuele knuffel*
In plaats van een uitbreiding, neemt het aantal gebieden af. De zuid-oost Veluwe heeft al enige tijd de samenwerking opgezegd en ze geven zelfs geen korting meer op vertoon, wat eerst nog wel was.
Ach, het levert 4x per jaar de paard&co op. Daar kun je dan weer eens lekker inhakken op alle fouten die erin staan

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 17:11

Ik heb zaterdag examen.
Was geloof ik 150 euro ofzo?