Trailer stress

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Justdoit

Trailer stress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 23:32

Ik heb sinds een paar weken een probleem, mijn paard wil absoluut de trailer niet meer op. Het is begonnen toen ik een keer alleen naar oefen springen moest. Ik moest haar dus alleen op de trailer zetten. Ze loopt er meteen op, maar ik was vergeten het zijdeurtje open te zetten. Dus ik moest zeg maar langs haar heen om de trailer uit te komen en de stang erachter te doen. Op het moment dat ik dat doe loopt ze met me mee de trailer weer uit. Heel rustig, niks aan de hand verder Alleen vanaf dat moment wil ze de trailer niet meer in. Net alsof er ineens een kronkel in haar kop is gekomen. Daarvoor liep ze er altijd zo op, ze heeft nog nooooit moeilijk gedaan tot dat moment. En ze heeft het onthouden, want ik ben nu iedere keer uren bezig. Heb minstens vier man nodig om haar erop te krijgen. Ze wordt niet gek ofzo maar ze gaan gewoon als een ezel staan en doet verder niets meer.

Brokjes geeft ze niets om. Met de zweep schiet ze er langs en ze loopt alleen maar trauma's op. Longeerlijn werkt niet want dan steigert of ze begint als een gek achteruit te trappen. UIteindelijk lukt het alleen als we de auto langs de bakrand zetten zodat ze aan een kant er niet meer langs kan en we met de bezem achter haar aan komen, maar ja dat is ook geen doen.

Het is echt heel vervelend, vooral omdat ze dit gedrag nog nooit vertoond heeft, er is dus ook helemaal geen verklaring voor.

Wat moet ik doen, weet iemand een methode om haar op een rustige manier weer de trailer in te krijgen??
Iemand een idee??

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 08:48

oh ideeën zat! maar niet zo makkelijk hier op bokt uit te leggen helaas

er zijn al een heleboel topics over trailerladen waar je in zou kunnen kijken voor tips en ook wat sites waar handige tips op staan kijk maar eens op paardenbegrijpen.nl of paardnatuurlijk.nl
Ook zijn er een hoop mensen die je daarmee kunnen helpen, annemariev en pruyssen zijn er 2 van en ook op bokt te vinden.
succes!

XxSultanxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 08:52

ik zal dit topic even volgen mijn paard wil de trailer ook niet op

Sisco4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 08:54

ik heb het hem op de manier van www.paardnatuurlijk aangeleerd.
Nou ik had hem er in een kwartier in

XxSultanxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 09:22

Sisco4life schreef:
ik heb het hem op de manier van www.paardnatuurlijk aangeleerd.
Nou ik had hem er in een kwartier in

ik zal het ook met mijn paard proberen en hopelijk wil hij dan naar een tijdje weer de trailer in.

Sisco4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 09:28

Ik hoop het voor je.

Lees eerst HEEL GOED wat je NIET moet doen. Daar vallen ook snoepjes geven en met een zweepje net dat laatste stukje bijtikken, NIET doen. Ik heb er heel veel aan gehad

Noraly

Justdoit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 15:33

heel erg bedankt iedereen voor de informatie, ik denk dat ik het maar eens ga proberen via paardnatuurlijk.nl

Sisco4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 16:30

Okay,
Heel veel sucses ermee!