Pavo cup 2006

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Trudy_dJ

Pavo cup 2006

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 14:20

Ik heb een 4-jarige merrie, die wordt gereden door iemand anders.
Nu wil die persoon heel graag met haar de Pavo-cup lopen. Hij zegt dat dit een leuke competitie is voor jonge paarden en dat er altijd veel belangstellende mensen zijn.
Mijn merrie is voor de verkoop en hij zegt dat daar potentiele kopers rond lopen.

Het is allemaal leuk en aardig, maar ik heb al diverse berichten gelezen op Bokt over de Pavo Cup, maar deze waren niet allemaal positief.

Ook stond er ergens dat je paard, " echte Pavo gangen" moet hebben.
Wat wordt hier onder verstaan en wat maakt het zo anders dan een gewone wedstrijd??

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 16:13

Ik denk dat wanneer jouw merrie goed in balans, taktmatig, ruim en gehoorzaam loopt, je echt geen spektakel hoeft te laten zien om potentiele kopers aan te trekken. Goede paarden verkopen zichzelf op zulke wedstrijden.
Verder op de PAVO zelf zul je je paard waarschijnlijk wat meer op druk moeten rijden en niet op braafheid.

S_a_n_n_e

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:28

Pavo is altijd leuk! zowel voor de ruiter als voor het paard! je hoort vanzelf wat ze ervan vinden...

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:32

Ik denk dat het vooral afhankelijk is met welke instelling je daar naar toe gaat.

Ga je om te winnen, maar heb je een leuk goed paard dan kom je vast en zeker teleurgesteld thuis. Om te winnen moet je paard echt een bewegingsmonster zijn en de eigenaar/ruiter het liefst een bekende. (sorry dat ik het zo zeg maar zo lijkt het vaak)

Ga je voor de ervaring, eventueel om je paard te laten zien, dan kan het een leerzame en wss ook vruchtbare dag zijn, zoals VValar al zegt, je rijdt met een goed paard vanzelf wel in de picture dan en een goed paard verkoopt zich zelf dan, daarvoor hoeft ie niet te winnen.

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:35

Inderdaad! Helemaal mee eens.
Je doet het zelf. (Nouja degene die erop zit in dit geval dan.)
Laat je je opfokken of ga je voor de ervaring.
Ik denk dat het voor een jong paard een goede ervaring kan zijn maar ook een hele slechte.
Het ligt helemaal aan de instelling van de ruiter/eigenaar.

Methodiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:38

Je bedoelt toch Veraine uit je profiel ?
Waarom niet kan leuk lopen zo te zien aan de foto's.
En als het niks word naja pech dan dan deed je ruiter en je paard het om er ervaring mee op te doen

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 14:44

xxjamiexx schreef:
Je bedoelt toch Veraine uit je profiel ?
Waarom niet kan leuk lopen zo te zien aan de foto's.
En als het niks word naja pech dan dan deed je ruiter en je paard het om er ervaring mee op te doen

Het gaat inderdaad om Veraine uit mn profiel.
Maar omdat er vaak gezegd wordt dat ze "Pavogangen" moeten hebben, vroeg ik mij dus af wat er onder wordt verstaan.
Er zijn mensen die echt heel negatief er over doen. Dus vraag ik mij af wat voor waarde het heeft...
Snapje?

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:50

Ik vind de pavo-cup gewoon een leuke ervaring, ook je paard ziet allemaal nieuwe dingen.
Maar om echt te gaan dat je wilt winnen zou ik niet op rekenen, het is natuurlijk heel leuk om door te mogen naar de halve finale of na de finale zelf, maar meestal zie je daar toch de grote namen met paarden die echte bewegingsmonsters zijn, maar het is gewoon wel een leuke ervaring om mee te doen!

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 14:53

kelliej schreef:
Ik vind de pavo-cup gewoon een leuke ervaring, ook je paard ziet allemaal nieuwe dingen.
Maar om echt te gaan dat je wilt winnen zou ik niet op rekenen, het is natuurlijk heel leuk om door te mogen naar de halve finale of na de finale zelf, maar meestal zie je daar toch de grote namen met paarden die echte bewegingsmonsters zijn, maar het is gewoon wel een leuke ervaring om mee te doen!

Ik hoop op een halve finale plaats en droom van een finale plaats!
En ben tevreden als ze zich netjes gedraagd en haar best doet, haha!
Het is een merrie en in vergelijking met een hengst laat ze zich niet zo zien! En aangezien ze daar geen onderscheid in kunnen maken, weet ik ook dat we geen winnaar worden.
En dat hoeft ook helemaal niet hoor.
Maarja, wat maakt het anders dan een gewone wedstrijd.....

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:56

Nu met het nieuwe systeem van jureren is het mss een minder groot verschil. Maar er wordt voornamelijk gekeken naar beweging techniek en toekomst.

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 15:05

Ludora schreef:
Nu met het nieuwe systeem van jureren is het mss een minder groot verschil. Maar er wordt voornamelijk gekeken naar beweging techniek en toekomst.

We zullen het gaan zien!
7 juli gaat ze van start in Heerjansdam, bij de 4-jarigen.
Nog meer die daar naar toe gaan??

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:07

Ach het zal gewoon een leuke dag zijn. Het is een mooie merrie dus ze zal wellicht wel opvallen !!!

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:08

Kan je je al opgeven dan, heb nog niks in de strengen gezien?
Ik doe ook weer mee dit jaar maar dan in Houten denk ik.

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 15:15

Ik dacht persoonlijk dat het voor 15 mei moest.
Ging ik net zoeken bij het KWPN, was het voor de keuringen.
Nee, je kan je dus nog niet opgeven.
Maar het staat wel vast dat het 7 juli in Heerjansdam is.
Tijdens de Centrale keuring.
De halve finale is op: 15 augustus
Eventueel finale is op: 17 augustus (ben ik op vakantie.)

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 09:11

Vanwege de keuringen en andere wedstrijden gaat Veraine naar Exloo om daar de voorronde te lopen!
Nog langer wachten dus!